Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Cillan - 24 mars 2011 12:31

Då har jag besökt sjukgymnasten för andra gången med min onda höft. Gick igenom rygg och höft på ungefär samma sätt den här gången. Lite mer rygg i och för sig den här gången och han tycker inte att smärtan kommer från ryggen och det är ju bra. Ryggproblem är ju aldrig kul och en ryggpatient vill jag inte bli......


Däremot så tror han fortfarande på att det kan vara Morbus Bechterew (Pelvospondylit) eller fri kropp i ledkapseln. Jag har ont vid utåtrotation, sittande och liggande ställning samt vid rejäl bäjning i höftleden. Det är mest molande värk men även huggande vid riktiningsförändring vid gång. Han gjorde ett nytt försök till att få bort den ev fria kroppen, vilket innebär att han håller om fotledden och drar och vrider i benet udnertiden jag ligger fastspänd mot britsen. Är inte så farligt i sig mer än att det gör ont i fotleden där han håller. Det som jag tycker är jobbigast är att bara ha trosor och bh och jag som är sjuksköterska borde väl fatta att han inte kan se ryggen med kläderna på. Men äh det känns helt enkelt naket.


Hoppas nu bara att han vred tillräckligt på benet så den där fria kroppen försvann (om det nu är det) och att det inte gör ont mer. Just nu känns det rätt bra men så var det förra gången oxå precis efteråt och sedan hade jag jätteont på kvällen. Får hoppas att det förblir bra den här gången.


I eftermiddag har vi tvättid och så ska vi städa hos fiskarna. Ikväll är det ishockey!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards