Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Cillan - 28 mars 2011 18:14

Har jobbat hela helgen. Tungt med dåliga patienter, hårt tryck från akuten och underbemannade sjuksköterskor. Har varit ensam sjuksköterska på en hel avd mot normal bemanning två och det gör väldigt stor skillnad, större än vad man tror. Känns som att jobbet inte blivit bra gjort även om jag fick positiv feedback av en patient. Patientsäkerheten blir dålig och min yrkesroll får sig en törn i kanten när jag känner att jag inte gör ett bra jobb. Vill ju att jobbet utförs på ett korrekt sätt. Hoppas de högre makterna kan förstå att det behövs mer personal!


Idag tog jag bilen in till centrum. Förstår egentligen inte varför jag inte tog cykeln i det fina vädret men det får jag väl ta igen med promenader i veckan. Körde i alla fall in mot centrum och vid ett ställe var det ett par som skulle gå över vägen, pappan bar på en bebis i ett babyskydd. De såg klart och tydligt att jag kom körandes, ställde sig vid trottoarkanten någon sekund och tittade sig om varpå pappan stegar rakt ut i gatan hållandes i babyskyddet med bebisen i.     Hur korkad får man vara???? Ok om han inte hade haft bebisen, då hade jag kanske inte tyckt att han var så jättekorkad men å andra sidan hade han antingen ändå fått springa över (vilket man ju inte ska göra) eller jag bromsat hårt. Nu knatade han bara över gatan i rask takt och jag fick bromsa hårt. Om han nu inte var så rädd om sitt egna liv kunde han väl i alla fall ha tänkt på barnets som han har satt till världen (om det nu var han som var pappa för det kan man ju inte veta i dagen samhälle när folk byter partner till höger och vänster). Eftersom jag ändå hade bromsat ordentligt och typ stod stilla passade tjejen oxå på att gå över och vinkade typ som tack. Vadå vinkade lixom jag var ju tvungen att stanna annars hade jag ju kört över både karl och barn   . Fick inte 80-talisterna lära sig vad övergångsställe är eller vänta till bilarna kört förbi? För 80-talister var de med största sannolikhet. Konstigt då att jag inte bara går rakt ut i gatan och jag ändå 80-talist. Blir bara så irriterad när det finns barn inblandade som kan komma till skada och dessutom var det så uppenbart att han ändå tänkte på att det kunde komma bilar eftersom de stannade till vid kanten. Förstår bara inte tanken med att gå rakt ut, bilen är lixom inte osynlig. Jag kör inte en liten Nissan micra, det är en stor kombi   .

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards