Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Mot London

Av Cillan - 29 mars 2011 23:15

Jag packade och fixade med det sista. Beställde taxin så den skulle komma kl 11.40 Tänkte att om den skulle vara försenad har den ändå tid på sig att komma i tid så att jag ändå hinner köpa min biljett till tåget som skulle gå kl 12.24 Taxin var i väldigt god tid och det tog inte alls lång tid att köpa biljett så det blev lite väntan innan tåget kom. Jag var så nervös att jag nästan darrade. Jag ska flyga själv  . Tåget skulle vara framme i Kastrup kl 13.14 vilket kändes som typ en evighet. Jag var i väldigt god tid eftersom jag absolut inte ville stressa och för säkerhets skull eftersom jag skulle åka tåg och de har en förmåga att inte vara i tid. Jag hade läst på SAS hemsida att man skulle gå till självserviceautomater för att checka in och få bagagetag. Jag plockade fram mitt boardingpass och började försöka läsa in det mot streckkodsavläsaren men inget hände hur jag än höll pappret. Började bli lite smått fundersam på vad som var fel och inte en enda från personalen att fråga. Äh tänkte jag det är ju lång tid kvar innan jag ska åka så någon kommer väl förbi som jag kan be om hjälp. Hittade dock en kvinna från SAS som stod lite längre bort. Jag gick fram till henne och frågade om hjälp men hon kunde inte gå ifrån sin plats men pekade mot en man som stod vid självserviceautomaterna. Jag som hade lyckats förstå en person på danska skulle nu alltså ställa samma fråga igen till en annan dansk. Jag gick fram till mannen och sa "Jag ska checka in men vet inte hur man gör". Han svarade att man gjorde det i automaterna. Jag svarade "Jag vet inte hur man gör. Jag kan inte. Kan du hjälpa mig?". Så han följde med och hjälpte mig men gick när bagagetagen skrevs ut. Ja ja tänkte jag, jag får väl försöka fråga ytterliggare en dansk.


Jag gick till bagagedroppen och eftersom jag var så tidig var det ingen kö. När jag kan fram till mannen som skulle hjälpa mig sa han att jag skulle sätta väskan på bandet och så åkte väskan iväg en bit och jag fick lite panik eftersom den inte hade någon tag. Så jag sa lite snabbt att jag inte satt på tagen och viftade med den. Undertiden han satte på den stod jag i mina egna tankar och funderade på vad jag skulle ta vägen här näst. Han frågade då om passet vilket jag inte fattade, fast egentligen gjorde jag det om jag inte hade varit så djupt försjunken i mina tankar, så han frågade på engelska. Han fick då till svar "Sorry. Mycket att tänka på just nu.....". Han förklarade att egentligen brukar de inte kolla passen när man lämnar väskan men eftersom jag skulle till England var de tvungna att göra det......


Med en väska mindre var det lite lättare gick jag upp till Burger  King för att äta lite. Var dock inte jättehungrig på grund av alla fjärilar i magen. Jag gick sedan mot säkerhetskontrollen. Vilket jag hatar. Jag hatar att inte veta om den kommer att pipa. Det pep ju om mig när vi skulle hem från London i november utan förklaring till varför, den gången gick det ändå bra efter mycket klämmande och kännande från personalen. Men jag tycker det är skitjobbigt om det skulle pipa och de verkligen vill vara noga och jag inte fattar vad sjutton de säger. Säkerhetskontrollen gick dock bra och jag började strosa runt bland alla små affärer. Funderade starkt på att ta en öl efter rekommendation från Christina (en kollega på jobbet) men ville inte riskera att behöva gå på toa på planet. Tänk om det skulle hända något på planet och där sitter jag med brallerna halvvägs ner..... hua. Boardingen började 15.25 och tåget skulle avgå 15.55 Jag hade rätt lång tid  på mig att strosa runt.


På planet hade jag valt en plats med två stolar bredvid varandra och den stolen närmast gången för att lättare kunna prata med personalen och om jag mot alla odds behövde besöka toaletten skulle det bli mycket lättare. Bredvid mig satt en kille som jag inte blev riktigt klok på. Han var väldigt mycket mer nervös än mig och det var nästan jobbigt att sitta bredvid honom. Även om jag nu inte satt precis vid fönstret så hade jag nog ändå förväntat mig att kunna titta ut lite men icke. Väl uppe luften drog killen bredvid mig helt sonika ner rullgardinen utan att ens titta åt mitt håll.   


Väl av planet och letade jag upp väskan och gick ut i väntahallen och vips så stod Alle där och vinkade till mig.   Alle hade åkte tåg från Paris till London.


Nu var jag så sugen på en öl att jag inte kunde vänta tills vi kom till stan. Vi letade upp en restaurang på flygplatsen med hjälp av en polis och jag tog en halv pint Ale och Alle en hel. Jag har aldrig druckit en öl så fort, han knappt blinka förrän den var slut. Vi åkte sedan med tunnelbanan till hotellet och checkade in. Ett hotell med jättefin entré men med yttepytte små rum (Vi fick backa in med väskorna) och slitet som bara den. En säng som inte ens är värd namnet säng.




Jag står precis vid dörren när jag tar kortet.


Från andra hållet, mot dörren.


Vi åkte ut til Piccadilly circus för att leta upp ett ställa att äta vilket blev Angus Steakhouse.


Reklamskylten vid Piccadilly Circus



Statyn vid Piccadilly Circus som är med på vår
London-tavla.


Efter middagen var vi väldigt trötta och åkte tillbaka till hotellet för att försöka sova i den stenhårda sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards