Alla inlägg den 6 april 2011

Av Cillan - 6 april 2011 21:47

Idag behövde vi storhandla och eftersom vi ändå skulle till NetonNet åkte vi till Helsingborg. Tira fick följa med i bilen eftersom hon ändå behövde komma ut. Jag ville egentligen åka till härliga skogen i Järavallen men eftersom det ligger åt fel håll om Landskrona jämfört med Helsingborg fick det bli en tur till vattnet i Råå, närmare bestämt Örbyvallen. Egentligen får inte hundar vara där eftersom det är badplats men det gäller inte förrän 1 maj och jag tror knappast att vi konkurerade med några badgäster, om möjligt med de två svanarna som höll till i ena kanten. Eftersom vi var näst intill själva passade jag på att släppa Tira lös. Helt underbart att se en hund kunna sträcka ut ordentligt. En mycket härlig promenad på strandängen.



Det fanns mycket att nosa på.  


Var bara tvungen att gå ner till vattnet. Tira hade lyckats att inte se vattnet och blev helt tokig. Det var rätt mycket vågor och hon brukar inte gilla det så jag trodde hon skulle tveka men nej då. Full fart framåt och ut i vattnet. Eftersom jag inte ville bli blöt om skorna stannade jag precis vid vattenkanten och den dumma hunden lägger sig då ner i vattnet. Jag får upp henne på fötter och springer upp till gräset igen för att hon inte ska bli allt för blöt. Jag vet att hon inte hade sprungit ut bland vågorna för hon hatar när hon inte känner botten och håller sig alltid i kanten men jag trodde inte hon skulle lägga sig i det kalla vattnet. Hon blev dock inte jätteblöt. Hon stortrivdes både på land och i vattnet och det är så härligt att se henne glad och sprallig.


En trött dam på kvällen som mest har legat i sin fåtölj och sussat.

Skapa flashcards