Alla inlägg under april 2011

Av Cillan - 18 april 2011 20:00

Idag åkte vi till Örbyvallen på picknick en stund på eftermiddagen. Helt underbart väder. Tira busade runt och så tränade vi lite rallylydnad.


 



Stranden


Vattnet   


Tira och jag solar


Alle och Tira myser på filten


Vi tränar


Inkallning


Springer mot husse


Fin kontakt


När vi busa invid filten lyckades Tira få se vattnet och kunde inte motstå frestelsen att springa ut i plurret. Tanken var inte att hon skulle bada men det tyckte hon att hon skulle, så vi fick med oss en blöt hund hem i bilen.


Jag har filmat Tira för att se hur det blir i bloggen.

Det är svårt att åka till jobbet när det är så härlig dag men å andra sidan har jag ju något trevligt att tänka på under natten.

Av Cillan - 17 april 2011 22:40

Så här såg vårt hotellrum ut:


Sängen som var i första rummet.


I rummet innanför första en soffa med minibar och TV.


Badrummet kom man till från det rummet innanför första.

Ett badrum med stort härligt badkar.


Glasvägg mellan andra rummet och badrummet.

Skapade fint ljus om lampan var tänd i rummet och
släckt i badrummet. Dock kunde man se in i badrummet
ganska tydligt.



Alle sitter i vårsolen och väntar på Malco och Jun.
Dock kändes det kallare i Gbg än i Landskrona.

Vi träffade Malco och Jun vid 11.30 som körde oss till Haga där vi strosade runt på de gamla gatorna. Vi köpte fika i ett trevligt café.



Malco (och jag) köpte våffla och Jun köpte jordgubbspaj


Alle köpte kanelbulle och chokladboll


Vy från uteserveringen


Vi strosade sedan omkring lite i Haga och på eftermiddagen åkte vi från Göteborg mot Halmstad fär att äta och sedan hämta Tira i Melly. Tira hade skött sig jättebra och vi verkligen jättenöjda med hundpensionatet. Det var mycket trevligt bemötande mot både matte/husse och hund.


På kvällen slappade vi lite framför TVn tillsammans med en trött Tira.


Av Cillan - 16 april 2011 22:00

Klockan ringde 06.30 och avfärden började klocka 08.00 mot Göteborg med stopp i Mellby för att lämna Tira på ett pensionat. Ett jättetrevligt sådant. När vi sagt hej då till Tira fortsatte vi längs med Sveriges vackra västkust med nästa anhallt Göteborg och närmare bestämt Hotell Panorama. Där vi var lite för tidiga för att checka in men kunde i alla fall parkera bilen. Vi gick sedan förbi Korsvägen och ut till Avenyn och Nordstan en runda.


Entrén till hotellet


När klockan var 14.00 checkade vi in på hotellet där vi vilade lite för att sedan träffa Malco och Jun. Vi åt på en grekisk restaurang med jättegod mat och strövade omkring lite på avenyn.


 


Avenyn från Götaplatsen


Jun och Alle (Malco är bakom Alle)


Havsguden Poseidon, kunde de inte ge honom ett par byxor?



Den som gjorde statyn tänkte nog inte på att man kan stå från
sidan och titta på statyn, då se det ut som att han gör nr 2 men
det är egentligen fiskens fena. Ibland kan man bli road av små saker.



Vi vandrade hem till Malco och Jun där vi drack vin, åt äppelpaj och kollade på foton från vår bröllopsresa och från Juns resa till Kina.


Malco



Jun



Jag som för tillfället försöker få koppla en extern
hårddisk till datorn....



Alle


Malco och Jun


En mycket trevlig kväll med goda vänner.


Av Cillan - 14 april 2011 20:00

När jag vaknade idag var det vår. Kunde inte motstå det fina vädret och tog med mig hunden ut på gräsmattan. Vi kastade boll och tränade Rallylydnad. Hunden var överlycklig!


På kvällen var det hockey. Han se första perioden hemma innan det var dags att styra kosan mot jobbet. Lyssnade på delar av andra i bilen och smet in till en patient i slutet av tredje. 4-1 till Färjestads BK. Färjestad har tagit SM-GULD!!!!   

Av Cillan - 12 april 2011 02:15

Idag har jag varit hos sjukgymnasten igen. Blev nog inget bra idag. Har mer ont igen efteråt vilket jag inte hade förra gången, då var jag så lycklig över att det inte gjorde lika ont längre.


När vi hade ätit lunch var jag jättetrött och trots att jag hade sovit rätt länge på morgonen kunde jag bara inte motstå soffan och somnade nästan så fort jag la ner huvudet på kudden, sov sedan i ca 2 timmar.   Hur kan man vara så trött när man sovit 9 timmar på natten och bara varit vaken i 4 timmar efter det? I och för sig har vädret varit fruktansvärt tråkigt idag, 5 plus med blåst och regn, men så trött går ju inte att bli. Blev ju med andra ord inte mycket gjort idag.


På kvällen åkte jag och Tira själva till Lomma brukshundklubb för att gå andra kurstillfället på Rallylydnadskursen. Det gick jättebra idag oxå och jag är faktiskt lite förvånad över hur duktig Tira är men antagligen hade jag rätt när jag trodde att detta skulle passa henne. Inte bara en massa nötande på sitt/ligg på samma ställe. Med Rallylydnad händer det lite mer och det passar både mig och Tira. Alle var hemma för det var andra semifinalen mellan Färjestad och SAIK som vanns av Färjestad   .

Av Cillan - 11 april 2011 23:15

Undertiden jag sov var Alle och Tira på promenad igen. Den här gången till Citadellet (Landskronas slott). De satt och myste i solen precis bredvid slottsvallen:


 
Tira strosar omkring




Venbåten




Tira slappar




Nyfiken hund




Nyfikna änder som var väldigt nära ibland


Söta Tira



Tira slappar med husse




Myshund


När jag vaknade var jag oxå sugen på att komma ut i det fina vädret och rensa tankarna lite efter en psykiskt jobbig helg så vi åkte ner till vattnet en gång till fast lite norr om Citadellet. 


 
Alle vid en hamn nedanför Strandvägen



Tira myser i solen


Jag tänkte att eftersom det är så fint väder kunde det var kul för Tira att få känna på vattnet lite. När vi gick ner till vattnet sprang hon raka vägen ut i vattnet och var en väldigt LYCKLIG flat:





Busa med sjögräset...


...springa i vattnet...


...och busa lite till med sjögräset - det är livet för en flat.


När vi skulle gå till bilen var det en blöt flat som följde med hem:

Av Cillan - 10 april 2011 20:45

Idag har Alle och Tira varit på stadspromenad i det fina vädret, undertiden jag sov. Fusk men så blir det ibland när man jobbar natt. Det går ju inte att vara vaken jämt.

Av Cillan - 8 april 2011 17:30

Nu vill jag att det slutar blåsa! Blåser så hårt här att 28kg hund blåste när från stenmuren när hon skulle gå balansgång, och då menar jag verkligen blåste ner. Fast hon landade fint på fötterna i alla fall. Såg väl lite snopen ut men livet är ju en fest jämt enligt Tira så det vara bara att vifta lite på svansen och gå vidare.


När vi satt vid middagsbordet kollade jag ut på trädtopparna och när man ser vilka krafter det finns när träden svajar fram och tillbaka förstår man ju hur hunden kunde blåsa ner men ändå rätt fascinerande.

Ovido - Quiz & Flashcards