Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Ny tid till vet och Rallylydnad

Av Cillan - 3 maj 2011 17:18

Idag ringde jag till djurkliniken på vetens teletid för att diskutera fortsatt utredning av Tiras smärta i ländrygg/korsben/höft/bäcken, eller vart nu smärtan kommer ifrån. Fick en tid redan på torsdag. Hoppas att veten går med på att röntga hela ryggen och nacken för att utesluta spondylos eller annat fel på ryggen/nacken. Känns bara så där av många olika själv. Naturligtvis vill jag inte att det ska vara något fel på Tira men samtidigt känns det väldigt jobbigt då vår förra hunden fick sluta sina dagar efter 2,5 år på grund av en medfödd ryggskada. Nu är väl inte sannolikheten så stor ett Tira har någon medfödd skada för då borde vi märkt det tidigare men tanken på en till hund med ryggproblem river som en tagg i mattehjärtat. Många utav känslorna när Zebbe var dålig kommer tillbaka, från det att vi fick veta vad som var fel med Zebbe tills han inte kunde leva mer var ett helvete. Det finns även ett problem till och det är att vi vet att Tira bär på antikroppar mot anaplasmos (tidigare Ehrlichios) vilket kan när som helst bryta ut i olika symtom. Bland annat kan hunden bli stel i lederna och om det inte hjälper med antibiotika (händer att sjukdomen blir kronisk) kan det leda till trombocytopeni (brist på blodplättar) och det kan ju blir riktigt illa med lederna. Men som sagt finns det mycket där emellan som det kan vara oxå.


Ikväll blir det i alla fall rallylyndad. Hoppas nu att hon kan koncentrera sig lite bättre nu när hon fått sin kur mot skendräktigheten. Hon har fortfarande tuttar men nu utan mjölk och idag har hon varit riktigt pigg. Ska muta henne med lite mjukost oxå så tror jag nog att det ska bli bra. Bara väderguden är på vår sida, idag behöver det faktiskt inte regna mer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards