Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Cillan - 27 maj 2011 20:30

Idag la pappa och jag ett viltspår i den småländska skogen!! Första gången sedan vi flyttade från Skövde 2008! Det blev nog egentligen lite långt men så fick det bli när vi nästan gick vilse i mörka skogen i Småland...... Vi lät det inte ligga så länge på grund av hotande regn men ca 40 min blev det nog. När det var dags att gå spåret följde pappa och Alle med. Först var Tira förväntansfull, hon visste ju att något var på G. Väl i skogen och selen påkopplad trodde jag att hon skulle rusa iväg i galet tempo som alltid i spåret men minnet behövdes visst fräschas upp lite. Först var Tira lite osäker och tappade spåret några gånger men det märktes tydligt när hon visste vart vi skulle. Jag lät henne ta den tid hon behövde och visst spårade hon. Helt fantastiskt duktig! De sista 20 meterna var nog Tiras lilla hjärna trött för då tog det extra lång tid men när hon väl kom fram till rådjursklövern blev hon jätteglad och bar den SÅ stolt.


Jag hittade mina gamla styltor i garaget och nedesta steget gick ju bra men det var lite värre att komma upp på det högsta. Förstår inte vad som hänt, rumpan är tyngre nu än för typ 10-15 år sedan. Här försöker i alla fall Alle att gå på det nedersta steget vilket gick........ sådär.



På kvällen åkte vi ut till Nybro torg för att smaka på mat från världens alla hörn. Var mycket intressant! Satte oss i öltältet innan vi skulle traska hem. Alle och pappa drack öl, mamma rött vin och jag vitt vin. Blev lite kallt mot slutet men jag värmde händerna innanför jackan på vägen hem......

Skapa flashcards