Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Cillan - 28 maj 2011 20:45

Idag väcktes Alle utav pappa 04.15 Han skulle följa med pappa till pappas jobb och hjälpa till och inventera. Bara för att han måste göra allt precis likadant som pappa så åt han havregrynsgröt till frukost, vilket pappa alltid gör när han ska jobba. Alle som aldrig annars äter havregrynsgröt och mest fnyser åt det och säger att det går att använda som tapetklister tyckte inte att det var så himla tokigt med äppelmos på.


Tira och jag låg kvar i husvagnen och sussade några timmar till. Kl 07.30 tyckte Tira det var dags att kräkas och jag han med nöd och näppe slänge på mig kläder, öppna dörren och skicka ut hunden på gräsmattan. Stackars vovve! Hon har ju kräkts en del nu sedan vi började med antibiotikan och smärtstillande. Nu är det inte bara galla lite då och då utan matkräk trots att det kan ha gått många timmar sedan hon åt senast (denna gången ca 10 timmar sedan hon åt). Jag tyckte dock det var lite tidigt att gå upp och läste bok en stund. Åt sedan fruktost med mamma och så åkte vi in till Kalmar. Shoppade inte mer än ett par tights och strumpor till mig. En fleecefilt till Tira. Till pappa och Alle köpte mamma och jag varsitt grönt linne, likadana eftersom de är likadana.


Pappa och Alle hade haft det bra under dagen och inte allt för mycket regn. Alle är nu en erfarenhet rikare efter att ha varit med på sågen.


På kvällen grillade vi kött med klyftpotatis till och bea. Jag råkade lägga på lite för mycket kol och grillade därför två äpplen undertiden vi åt. Mums!! Det var inte alls varmt och mysigt att sitta ute som det var vid påsk så istället för att mysa i uterummet gick vi in och tände kaminen, det är oxå mysigt men inte så somrigt.

Ovido - Quiz & Flashcards