Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Hem igen

Av Cillan - 29 maj 2011 22:45

Tira började dagen med att kräkas på mammas och pappas jättelånga hallmatta. Två gånger. Mitt under frukosten. Det vara bara att torka och hiva ut den på gräsmattan för att tvättas med högtryckstvätten. Det är bra när man ha trädgård. Hoppas den torkar nu utan allt för stora men.


Pappa och jag har resten av dagen grejat med cirkulationen till mammas och pappas damm. Det finns ett vattenfall och en dam som sprutar vatten som en liten fontän men det räcker inte riktigt till för att cirkulera runt vattnet bra och det har därför bildats alger. Igår köpte mamma och jag en pump som skulle fungera som cirkulationspump. Det är ju bara så att när jag ska greja med våra akvarier blir det aldrig bara pilla lite med växten/pumpen/lyset etc utan det blir oftast allt, vilket det typ oxå blev idag med dammen. Det gick ju inte att bara släppa ner pumpen och så klart. Vi grejade först med näckrosen som skulle justeras vad gällde placeringen vilket resulterade i att pappa tog sig ett dammdopp  (utan kamerans närvaro tyvärr). Så började vi justera utsprutet från den nya pumpen och kom då på att vi skulle göra om slangen till damen för den var för lång så det blev inte så bra tryck i den fontänen. Ja men då var vi ju tvungna att fixa med filtrets pump. Eftersom vi hade rotat runt i vattnet rätt bra tyckte jag att det nog var lämpligt att byta lite vatten och vips så kom vi på att filtret var tvunget att städas oxå. Ja och sen var kl 16 och dags för middag. Med allt pillande och testande och justernade blev det nog rätt bra till slut. Det har blivit cirkulation i vattnet i alla fall. Hoppas nu att fiskarna trivs, växterna växer och vattnet håller sig i bra kvalitet. Ungefär samma tankar som jag har om våra akvarier. Å jag har fått vara ute heeeeeela dagen!!


Efter mycket god morsdagmiddag lagad av mamma med fika efteråt packade vi våra väskor, styrde bilen mot Landskrona igen till vår tråkiga lägenhet på tredje våningen med ofrivillig bastu dygnet runt och med minimalisk balkong............. Var vi tvungna att åka hem   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards