Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Cillan - 9 juni 2011 23:15

Ikväll blev det utekväll med nattisarna på jobbet. Jag tog tåget till Malmö och sen hittade jag knappt rätt men hittade en buss som skulle ta mig lite närmare restaurangen fast det hjälpte föga, fick ändå lotsa mig rätt med min lilla karta. Vi var några stycken men långt ifrån alla. Först var vi på Elysée och åt mat. Jag och några andra tog plankstek och resten av gänget tog fondue. Var häftig upplevelse att se hur man äter det, har aldrig ätit det. När vi var mätta och belåtna gick vi till Lilla torg, vart det nu ligger. Där låg dock restaurangen som vi åt på när mamma fyllde 50 år. Kul att hitta den men fast jag vet inte hur jag ska hitta den igen, nu vet jag i alla fall att jag ska leta efter Lilla torg. Vi satte oss på en uteservering och jag skulle köpa en Ale tänkte men blev grymt besviken över att den var gjord i USA, hallåååå den ska vara gjord i England thats it. Alla hade megaroligt åt mig, jag fick visa leg. Det är bara sådär en 9 år sedan jag fick börja köpa alkohol på pubar......


Fick sällskap till stationen och faktiskt var det inte alls så krångligt att ta sig tillbaka som det var dit, fast det är ju alltid lättare när man vet vägen. Tog tåget hem strax efter 23 efter en trevlig kväll. Lite roligt att träffa kollegorna utanför jobbet oxå i civila kläder, knappt att man känner igen varandra.

Ovido - Quiz & Flashcards