Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Mot Senoren i Karlskrona

Av Cillan - 7 oktober 2011 22:00

Vi har nu landat på Senoren, en ö i Karlskronas södra skärgård. Givetvis inte utan krångel och som vanligt är det bilen som krånglar för oss. När vi skulle köra förbi Eslöv varnade bilen för att ABS/ESP-systemet var ur funktion. Den första bilverkstaden vi fick se var Volvo (av alla märken). Vi körde in där och frågade en kille som visade sig höra hemma i Kristianstad och inte visst vart närmast Peugeot-verkstad var. Han sa i alla fall att det inte var någon fara att köra med bilen eftersom bromsarna fortfarande funkar. Så vi struntade i den lilla fula varningslampan och körde vidare, utan problem. Kom dock fram lite senare än planerat på grund av vårt lilla stopp i Eslöv så det var näst intill mörkt.


Åkte till stugägarna och hämtade nyckeln. Blev visad vägen ut till stugan och tur var det för annars hade vi aldrig hittat. En helt underbar liten mysig stuga med precis det man behöver och lite till och en underbar trädgård med skog runt omkring och havet i blickfång. Havet kunde man förresten se genom ett fönster från bastun oxå.


Vi blev runtvisade och fick en del praktiska tips. Bastun sattes på så att det blev lagom varm när vi packat innan våra väskor. Helt underbart att äntligen få bada bastu igen. Har inte gjort det sedan vi flyttade från Skövde och då räknar jag inte simhallens bastu som riktig bastu. Med en Ale i näven, varm bastu och med utsikt över havet blev det en helt underbar fredag till sist.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards