Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Arvingarna Swedbanks stadion Malmö

Av Cillan - 29 oktober 2011 23:30

Ikväll har jag och Alle varit i Malmö och tittat på Arvingarna!! En gång till den här hösten! WOW!


 
I bilen på väg till Malmö


I väntan på Arvingarna


Efter att ha vänta i vad jag tyckte var en evighet blev de äntligen presenterade. De kom upp på scenen och Casper började med ens tjöta som vanligt och fick hela publiken att slappna av med en gång.... nästan i alla fall. Det var två stycken som fortfarande var lite nervösa och det var vi. För vi skulle inte bara titta på Arvingarna den här gången utan även svänga loss på dansgolvet. Efter bara 4 kurstillfällen på buggkursen var det nu dags för dans på riktigt. De började med att spela Coola killar vilket var riktigt häftigt att de inledde med en låt från deras första CD-skiva. Dansgolvet blev med detsamma proppfullt och trots att Coola killar är en ganska fartig låt satt vi kvar... supernervösa. Casper babblade på efter låten om att låten var Coola killar och att killarna på scenen oxå är ganska coola (han syftet då på dem själva). Vi lyssnade på lite fler låta och tänkte förbrilt på åt vilket håll det nu var jag skulle snurra i den turen och åt vilket håll jag skulle åt i den snurren eller överhuvudtaget hur sjutton fötterna skulle förflytta sig. Sen minns jag inte vilken låt det var utan bara att vi tog oss ut på dansgolvet och tog oss runt hela varvet runt utan några större missöden om än väldigt stela ben. Å naturligtvis kommer jag ju ihåg åt vilket håll snurrarna var åt och hur fötterna skulle förflyttas, även utan att kolla ner på dem, det blev lixom naturligt när vi väl stod där. Eftersom det typ alltid är 2 snabba låtar och 2 långsamma låtar var det lixom bara att köra en dans till när första snabba låten var avklarad och nu lyckades vi nog slappna av lite få till turerna lite bättre. Det har nog aldrig varit så gott med vatten som efter de två bugglåtarna!


Boysen



Eloise med Casper


Försökte bugga till Eloise men efter att ha dansat till en hel del snabbare låtar gick den helt plötsligt väldigt sakta så jag passade på att fota lite istället.



Kim




Vy mot scenen och dansgolvet




Vy mot ingången, långt bort i rummet


Arvingarna hade riggat TV-skärmar som både innan spelningen och undertiden visade bilder. Till exempel när de sjöng "Eloise" var det bilder från melodifestivalen 1993 när de vann eller när de sjöng "Nattens sista spårvagn" var det bilder från Göteborg och 5:ans spårvagn och så förstås lite reklam i pauserna. Eller som här nedan deras logga.


Kim




Tommy




 

Kim




Kim



Lasseman


När vi väl hade varit uppe på dansgolvet en gång och ingen halshögg oss för att det blev lite fel flöt det på bättre och bättre under kvällen och vi var i princip uppe och buggade varje gång det var snabba låtar men det var rätt skönt med vilopaus under de två långsamma låtarna. Det var verkligen roligt att bugga och både jag och Alle hade superroligt hela kvällen. En gång lyckades vi oxå vara på dansgolvet när det blev värsta medleyt med bugglåtar och det var då sjutton vad det gick undan. Tur att de hade två pauser. Det var oxå väldigt roligt att de spelade många av sina egna låtar. När andra pausen kom passade jag på att prata lite med Kim  , önskade låten "Sjumilakliv" trots att det inte är deras egna låt men Kim gör den så mycket bättre men tyvärr spelade de aldrig den.


Bland de sista bugglåtarna var jag så trött i både ben, armar och hjärna att det var lite svårt att hänga med men vi hade så himla roligt att det lixom inte bara gick att låta bli att dansa så någonstans hittade jag lite energi. Så när kvällens sista lugna låt kom blev vi stående på dansgolvet och bara njöt tillsammans av kvällen.




Räck mig din hand



Ja ok jag kapade Casper lite men jag var bara tvungen att ta närbild

av den här fina skylten men det gick inte från någon annan vinkel.



 




Kvällen är nästan slut.....




... men först lite autografskrivning men den här

gången på deras idol-kort. 




Min tur att få autograf av Tommy


Äntligen har jag fått autograferna skrivna på ett idol-kort live och inte hemskickat med posten. Det tog bara 19 år.....


För 19 år när jag för första gången hörde Arvingarna när jag fick min första CD-skiva "Coola killar" julen -92 trodde jag inte att jag 19 år senare skulle bugga till dem och dessutom ha pratat med en del utav dem. Inte heller för 11 år sedan när jag träffade Alle trodde jag att jag skulle bugga till Arvingarna. Faktiskt inte ens för ett halvår sedan trodde jag det. Men WoW vad roligt vi hade ikväll, jag och Alle

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards