Alla inlägg den 30 november 2011

Av Cillan - 30 november 2011 23:30

Tira och jag har varit ute och cyklat idag. Vi kan fortfarande inte cykla så långa sträckor eftersom hon inte är så van än men det går bättre och bättre.


  




   En trött tjej som vilar i löven efter vi cyklat färdigt



På kvällen åkte jag till Lund för att gå på nattmöte. Det var ett möte med blandade känslor. Efter mötet skulle några gå till Grand och äta räkmacka så jag hängde på dit. Mycket trevligt var det. Jag tog dock ingen räkmacka utan en skånsk äppelpaj med vaniljsås. Var väl inte jättemycket att hänga i julgranen mer än att smaken var god men pajen låg i liten liten form och var typ 1 cm tjock. Jag hade nog föreställt mig en rejäl bit paj.


Det var jättefint dekorerat på Grand med olika blomsterarrangeman nu inför julen. Dessa var gjorda av Jenny Strandh och var helt underbart vackra. Tog kort på några utav dem.


Den här står i foajén till Grand



Den här var i trappan



Den här står nedanför trappan


När jag kom hem låg det en lapp vid dörren att jag skulle gå till köket och på köksbänken väntade den här supergoda sockerkakan bakad av min man:



Tog mig en liten fika för att smaka på kakan. Det var den godaste sockerkakan jag ätit på länge!   

Nu ligger det mesta av den i frysen så vi kan njuta fler kvällar av den goda kakan.





Ovido - Quiz & Flashcards