Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Svar på MR

Av Cillan - 8 december 2011 17:00

Doktorn ringde 16.30 Jag förklarade att jag ville ha en återbesökstid för att få svar på MRn och då undrade han varför hans sekreterare inte kunde bokat det till mig men när jag förklarade att han hade tre tider kvar det här året och att jag jobbade alla tre sa han att han ändå hade MR-bilderna framför sig och att de inte visar något. SUCK och DUBBELSUCK!! Varför är det alltid så här med mig att jag har massa symtom (luftrören visar ju inte heller något på testerna men ändå har jag problem med dem och så nu höften)??? Jaha sa jag lite trevande. Är det vettigt att en 27-åring då har ont i en höft och knappt kan resa sig ur sängen vissa morgnar??? Näe det förstod han ju att det inte var men han som ortoped kunde inte göra mer. Då blev jag lite sur och sa att min smärta och rörelseförsämringen kvarstår ju plus att jag har ont i sacrum/SI-leden/korsryggen mer och mer och jag håller på att bli deprimerad av det här. Ska jag behöva ha det så här bara för att MR inte visar något? Något måste det ju vara eftersom jag har ont. Det slutade med att han lovade att skriva en remiss till en reumatolog. Inte för att jag vill att det ska vara något men faktum är att jag har svinont en del dagar och vet snart varken ut eller in med min smärta så det kan ju inte bara sluta med att MR inte visar något och sedan that's it lixom.


Var nöjd med remissen eftersom något ändå händer då men ska det behöva vara så här i vården?? Att man ska behöva påminna dem om att man ska ha en tid. Vad hade hänt om jag inte hade ringt sekreteraren? Hade jag aldrig fått någon tid och inte fått veta svaret på MR? Är det meningen att man ska behöva säga ifrån, vara påstridig och bli sur på läkaren för att h*n ska göra något?? Är det inte sjukvården som ska hjälpa patienten i vårdkedjan? Om jag dessutom inte hade varit påstridig hos distriktsläkaren hade jag kanske inte gjort MR än idag, trots att till och med sjukgymnast (en kollega till distriktsläkaren) sa att det gick att göra mer utan fler undersökningar. Bara för att jag krävde MR av distriktsläkaren (jag sa att jag inte skulle gå där ifrån förrän det var gjort) när sjukgymnasten inte kunde göra mer och jag inte stod ut med smärtan sa hon att hon inte kunde skriva MR-remiss utan var tvungen att först skicka remiss till ortopedmottagningen. Ja men gör det då lixom och det illa kvickt men det gjorde ju oxå att jag först fick vänta på tid till ortopedmottagningen och sedan på tid för MR istället för att distriktsläkaren hade skrivit MR-remiss direkt. Jag fick tala om för henne vad hon skulle göra när sjukgymnastiken inte hjälpte men det visste jag ju enbart för att jag jobbar på ortopeden.


Nu blir det i alla fall ny väntan. Ny läkare. Och inte kommer jag att få veta vad det är för fel på min höft innan jul/nyår. Jag kommer att få ha samma jävliga smärta som innan ett tag till innan jag får veta vad det är. Både smärtan och ovissheten är piss!! Suck!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards