Direktlänk till inlägg 24 december 2011

Julafton

Av Cillan - 24 december 2011 23:00

Vi började dagen med ja jo givetvis frukost men efter det åkte vi till Kalmar för att överraska faster Lisbeth med lite julfika då hon var ensam hemma och skulle jobba kväll. Vi tyckte därför att hon behövde en liten julhälsning. Hon blev väldigt överraskad. Det var bara en snabbvisit eftersom hon skulle till jobbet så efter fikat åkte vi hem igen.


Lagom till att hinna tända lyktor, förbereda maten och päsa i soffan innan Kalles jul började. Efter Kalles jul var det dags att fixa färdigt julmaten och käka den. Gott gott med hemmagjorda julkroppkakor, köttbullar, skinka och Jansson (och Jansson utan det där konstiga illaluktande djuret i). Tira fick oxå lite julmat tillsammans med hundmaten, hon måste ju oxå få fira lite jul  . Julsnapsen bestod i år av snaps från Ven, en specialedition för julen. Den smakade väl sådär egentligen men vilken snaps är egentligen god?


På kvällen plockade Alle fram en liten överraskning till honom och pappa som var inköpt på Jul på Liseberg. Två cigarrer. De fick vara på altanen och röka dem och fy bubblan vad det luktade. Jag kunde inte vara kvar ute.


Julklappsöppningen var spännande i år. Jag fick massa pyttesmå klappar och var lite fundersam över vad det kunde vara. Det var olika valörer av pengar. Hade önskat mig pengar för att kunna köpa en klippmaskin så att jag förhoppningsvis lättare och snabbare kan klippa Tira. Det som jag blev allra mest rörd över var ena presenten från Alle, jag ska bli månadsgivare för Friends (en organisation som arbetar för att bekämpa mobbing). Alle fick en Färjestads-tröja utav mamma, pappa och mig. Egentligen var det Tira som fick sin julklapp först, det blir lättast så. Hon var helt nöjd över det och öppnade den med buller och bong. Papper över hela golvet men en lycklig hund som till slut för ut ett härligt köttigt märgben. Så där var hennes lycka gjord. Hon fick några fler presenter utav mamma och pappa som hon öppnade lite senare. Alla verkade nöjda och glada över sina klappar. Det är i alla fall jag  .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards