Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Klippt Tira

Av Cillan - 10 februari 2012 21:00

Idag har jag klippt Tira med klippmaskinen ordentligt för första gången. BLev väl kanske inte jättebra med gick väldigt mycket smidigare än med saxen dock tar skäret lite väl kort så det får bli till att inhandla ett skär som tar lite mindre. Skulle behöva tasskäret oxå till öronen. Fröken bestämd hatar när man gör något inuti öronen och det gick väl inte riktigt lika lätt som jag hade tänkt mig att raka insidan av öronen, vilket hon verkligen behöver egentligen för att lufta dem. Det kanske går lättare om några gånger. Problemet är att hon skakar på huvudet när man petar på insidan av örat och då är det inte lätt att klippa med vare sig sax eller maskin. Spelar lixom ingen roll hur jag än håller huvudet så lyckas hon ändå skaka. Hoppas det blir lättare med ett smalt tasskär om jag nu kan hitta det lite billigt någonstans.


Har packat lite till oxå så nu har vi knappt inga tavlor på väggarna och inga prydnadssaker i hyllorna. Ändå ska vi inte flytta förrän 1 mars. Känns ändå skönt att inte stressa med det. Är nog så mycket ändå som ska få ihop.


På eftermiddagen tog vi en promenad alla tre och Tira fick springa lös en stund.


Försöker mig på att lägga upp en film. Tira springer på A-hindret:




Tira och jag busar



Tira springer på A-hindret. Sååå roligt!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards