Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Cillan - 12 februari 2012 10:53

Idag när Tira och jag vaknade (Alle hade redan varit vaken några timmar för att jobba) var hela världen vit!! Äntligen lite snö i Landskrona oxå. Tira blev jättesnopen när jag öppnade dörren ut och allt var vitt. Hon blev helt tokigt glad.


Vad är det för något på marken?? Det luktar annorlunda.



Ååå jaaa det är ju snöööööö!!!



Attackera matte i farten oxå




Matte jag vill inte gå in....




....vill ligga här i den vita härliga snön heeeela dagen...




Vita härliga fluffiga snön! Så mysigt!!




Han dock inte mer än igen förrän de plogar vägen här ute och visst det är väl jättebra att de plogar för en gångs skull men det är mest bara vitt och knappt mätbara 1 cm. Så han jag inte mer än tänka tanken att jahopp nu när de har plogat så saltar de väl oxå och hur rätt kunde jag ha...... Tanken han knappt tänkas förrän han som plogade backade tillbaka och saltade. Så tack för det nötter till Skåningar!! Nu blir både skor, tassar och bilar förstörda av detta äckelsalt!! Ett vettigt sätt är att använda sand i första hand vilket man gör på många andra håll i Sverige. Däremot kan man punktsalta t ex en trappa som är jättehal. SAAAANNNNNDDDDAAAA!!!!!

Skapa flashcards