Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Mamma och pappa åker hem

Av Cillan - 18 mars 2012 21:30

Vi har typ ägnat förmiddagen åt att leta soffa och bokhylla till vardagsrummet. Eftersom vi inte har någon dragkrok är det lättast att fixa sånt när mamma och pappa är här eftersom de har dragkrok. Det är ju då svårt att se ut nåogt i förväg eftersom det kan bli sålt innan de kommer. Till sist hittade vi en hörnsoffa i äkta skinn som vi ringde på och en bokhylla med vitrinskåp. Blev till att ut och resa lite då soffan fanns i Blentarp där inte ens GPSen hittade. Vi hittade dock ändå utan jätteproblem och kom fram till ett litet gulligt hus mitt ute på landet. Soffan var jättefin så vi slog till direkt, efter lite prutning. Vi packade in soffan och körde tillbaka till Lund där vi hittade bokhyllan och prutade även på den. Så totalt tjänade vi 900 kr på att pruta!! Det tycker inte jag är illa pinkat för två möbler.


När vi kom hem gjorde mamma dillstuvade potatis med isterband till. Mums!!!

När vi skulle sätta upp hyllan började vi dock ångra att vi för en stund glömt att IKEA-hyllor inte är gjorda för att stå rätt. Till slut löstes det dock rätt smidigt och den verkar stå bättre än våra förra två skokartonger från IKEA.

Efter middagen åkte mamma och pappa hem igen. Känns tomt utan dem. Varför går lediga veckan och ledig helg så fort för??


Kvällen ägnade jag och Alle åt att plocka in prydnadssaker i det nya skåpet. Det tog ju inte lång tid att fylla skåpen med prylar. Så vart ska resten vara???


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards