Alla inlägg den 11 maj 2012

IBS

Av Cillan - 11 maj 2012 18:30

Har länge haft problem med min mage men så är man ju så dum att man aldrig tar tag i saker. Nu när jag är gravid har magen inte annat än krånglat och nu gick det bara inte längre så idag har jag varit på vårdcentralen och fått diagnosen IBS. För er som inte vet vad det är finns det mycket fakta om man googlar på IBS. Dum som jag är tänkte jag att det bara var att få en tablett och så skulle allt bli bra med lite inställning, typ som om jag hade haft för högt blodtryck, men icke. Det stora dilemmat med IBS är att det är kostrelaterat men vilken kost som funkar är ingen som vet utan varje person får prova sig till vad som funkar. Skitenkelt när det ena dagen funkar att äta en sak men inte nästa. Fick Inolaxol. Jippi!! Är snart helt socialt isolerad pga min mage. Vågar inte träffa folk eller gå långt hemifrån för rätt som det är måste jag besöka toaletten och det NU. Blä! Det blir dessutom bara värre och värre ju längre jag är gravid och det enda jag får är lite Inolaxol....... Jag vill ju bara kunna njuta av att äntligen vara gravid. Inte nog med att jag utreds för Bechterews nu har jag IBS oxå.

Ovido - Quiz & Flashcards