Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Tur till Helsingborg

Av Cillan - 13 maj 2012 23:15

Efter allt funderande och vridande och vändande på alla möjligheter var vi nog rätt bestämda på vilken barnvagn vi vill ha men för att bli helt säkra åkte vi till Helsingborg idag för att känna och klämma en gång till. För att kompromissa med plånboken kom vi på en lösning som blev lite billigare än vad vi först trodde. Det blev en Emmaljunga men istället för en dyr city korg som liggvagn på 2200 blev det en 500-kroners mjuklift från baby travel vilken faktiskt passar bättre i vagnen än Emmaljungas egna mjuklift på 2000, enligt oss. Det enda är att baby travel är något kortare än Emmaljungas egna men det får bli så. Vi valde till en fotsack så blir det lite mer skydd. Vi hade inte tänkt beställa en redan nu men tydligen säljer Emmaljunga ut sina modeller nu för att stänga helt i juli och sedan öppna igen i augusti med nya modeller eller färger och då lär det vara himla lång beställningstid och jag vill gärna veta att vi åtminstone kan hämta ut vagnen innan vi åker hem från BB. Att vi kanske inte får senaste färgen/modellen bryr vi oss inte om. Nu har vi beställt den mot 1000 kr i handpenning och så betalar vi resten när vi hämtar ut den vilket vi kan göra allt i från början av juli till sep och då betalar vi resten. Skulle något hända och vi inte får någon bebis får vi tillbaka handpenningen. Vi har inte köpt något babyskydd än men det känns som att det finns mer sådant än vagn kvar under sommaren. Babyskyddet funderar vi på någon utav Britax modeller eller maxi cosi då de har bältesbas (vi har inte isofix i bilen). Jag tror maxi cosi är markant dyrare än britax så jag tror det blir en britax. Varför vi väljer på dessa två är för att de passar emmaljungas travel system.


På eftermiddagen blev det lite trädgårdsgöra (hör och häpna trädgård!!). Vi har ju fått upp staketet sedan en vecka tillbaka så nu kan vi börja fixa och dona som vi vill. Idag blev det till att fylla igen förra hyresgästens gigantiska hål efter deras staket och så i gräsfrön.


  




Tira har hittat en bengömma  




  

Vakthunden Tira vaktar sin gömma




  
Ååå husse här är ju en till grop att gömma ben i!


En väldigt trevlig ledig helg med maken . På kvällen såg vi film, The Vow eller Älska mig igen. En mycket bra film som kommer finnas kvar länge i tankarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards