Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

MVC-läkare

Av Cillan - 1 juni 2012 19:30

Idag har jag träffat MVC läkaren för ev sjukskrivning pga av mina höfter och IBS. Egentligen är IBSen värre än höfterna just nu men jag är inte helt med på banan om att vara sjukskriven. Jag vill ha något som hjälper mot IBSen och det gör faktiskt inte sjukskrivning, även om det är lättare att ha IBS-problemen hemma än på jobbet. Fick dock ingen hjälp. Fick återigen höra att det blir bra igen med IBSen när bebisen är ute. Jag kan dock inte köpa den meningen rakt av, förbättring kanske det blir men helt bra kommer det inte att bli eftersom jag har haft problem med magen i många år innan jag ens blev gravid. Hon tyckte jag skulle börja med fulldos paracetamol men när jag påpekade att det lixom är fel sort så sa hon att man minsann kan ta det för det har viss antinflammatorisk verkan. Nu är jag ingen doktor men hur jag än läser i FASS hittar jag inte att paracetamol är antiflogistika (alltså antiinflammatoriskt preparat). Det är smärtstillande med febernedsättande effekt men det står inget om att det är ett antiflogistikum. Eller har jag gått och blivit blind på kuppen oxå. Jag kunde ha effekt av akupunktur oxå. Om jag ville prova det så skulle jag säga att det var för mina höftbesvär och inte magen för säger jag att det är för IBSen så kan den som ska ge mig akupunktur backa ur. För enl doktorn så kan vilken akupunktur som helst på kroppen ge lindring åt magbesvär...... (?) Kan ju vara skönt att få lindring för höfterna oxå av akupunktur men jag är lite skeptisk till att det skulle lindra magen.


Jag skulle återkomma om jag ville bli sjukskriven. Bara att höra av sig till MVC sa doktorn och så står det i min journal oxå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards