Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Cillan - 10 juni 2012 19:15

Ja så var det då lite sämre väder idag igen men idag passade vi på att sätta upp lite tavlor bara så där 3 mån efter vi flyttade in. Det är ändå rätt bra att vi inte satt upp dem tidigare för jag tycker man behöver bo in sig lite så man vet att möbler och sånt är på rätt plats. Nu ser det lite mer ombonat ut här och jag tycker vi fick till det riktigt bra. Tyvärr har vi lite för mycket tavlor så allt fick inte plats.


Jag hittade på en ny maträtt idag, eller ny kanske den inte är för det finns säkert någon som gjort likadant innan men för oss var den ny. Jag plockade färsk timjan i trädgården som jag la på kycklingfiléer och lindade sedan bacon runt. Dessa stektes sedan då det inte var väder för att grilla. Till det blev det ris, sallad och sås. Det var jättegott och blev härlig god smak av timjanen. Lite inspiration från Jamie Oliwers TV-program.


Har ju glömt säga att jag ätit jordgubbar under helgen. Fick se dem när vi handlade i fredags och jag kunde inte låta bli dem så jag köpte en burk till mig. De var från någon by utanför Lund och supergoda.


Måste bara lägga till en bild på Tira och min mage:

Det är bra att ha en kudde att lägga huvudet på........

Ovido - Quiz & Flashcards