Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Cillan - 15 juni 2012 15:00

Idag blev det till att stiga upp tidigt för att åka till MVC och göra glukosbelastning nr 2. Å ingen frukost fick jag äta heller. Hade med mig både apelsin och citron den här gången. Fick använda apelsinen men sen kom vi på att den kanske ger falskt högt värde för den är ju lite sötare än citron så då skulle jag få göra om den en gång till. Ville inte ha citron för jag tyckte den där sura smaken fastnade i halsen förra gången. Har skitsvårt för att dricka den där eländiga sörjan på fem minuter. Fick dock ett eget litet väntrum som de gjort i ordning för glukosbelastning och idag var det ingen annan som skulle göra den heller så jag var helt ensam med en radio och min virkning. Å så tittade alla snälla i personalen förbi lite då och då och sällskapade mig några minuter. Mitt i väntan skulle jag in till barnmorskan. Berättade om alla mina bekymmer med IBS och då visade det sig att hon har en del erfarenhet av det. Så vi pratade en stund om det och hon förstod verkligen hur jobbigt det är. Fick lyssna på Pärlans hjärtljud igen, mäta magen och ta mitt egna blodtryck. Allt var bra idag med. Så blev det lite till väntan i väntrummet. Blev lite sömnig så jag nästan halvslumrade där i ensamheten i fåtöljen en stund. Glukosvärdet var oxå bra så jag fick äntligen äta frukost och det var sååå gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards