Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

FSK

Av Cillan - 18 juni 2012 15:15

Ringde försäkringskassan idag för att kolla hur det ligger till med mitt beslut om gravidpengen (havandeskapet). Det kunde ju inte hon se i datorn, varken om det var beslutat eller avslaget. De på gravidavd låg tydligen väldigt mycket efter. Den 23 har deras 30 dagar gått ut och då ska jag ha ett svar enligt deras garanti men den gäller tydligen inte när de är överbelastade och att få gravidpengen retroaktivt är typ nästintill omöjligt. Däremot enligt fsk är det så himla viktigt att den som vill ha pengarna (typ deras kunder, alltså vi privatpersoner) ska skicka in alla papper korrekt ifyllda och i tid. Å är det minsta lilla fel så blir det 0 kr på kontot men de kan skylla på att de är överbelastade och dittan och dattan när beslut inte fattats. Hon i telefonen kunde ju se att det inte är så lång tid kvar innan jag ska föda så det är ju inte så många månader till jag behöver jobba i så fall. What!!?!? Jobba?? Jo det hade jag gärna gjort för att få liiite mer pengar men om jag knappt tar mig utanför dörren så hunden kan få pinka eller knappt tar mig själv till toa när jag behöver pinka på natten hur ska jag då kunna säkerställa att inget händer om jag ska hjälpa en patient upp med brutet ben om jag själv inte kan stå ordentligt??? Jaja de lever i sin värld men det är rätt pissigt att det ska vara så himla krångligt att fylla i deras formulär för att det ska bli rätt och sen ska det ändå ta 30 dagar (eller mer) för dem att läsa av ett standardformulär med en eller två bilagor (vilket det står att man ska ha då man ska skriva om hur en dag på jobbet ser ut). Att det sedan är babyboom i sommar är lixom inte mitt problem, då får man väl prioritera om personalen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards