Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Det som inte fick hända har hänt...

Av Cillan - 19 juni 2012 21:00

....Skalmans akvarie har börjat läcka vatten. Hemma själv och med höfter onda så jag knappt vet hur jag ska kunna gå ut med hunden var det lixom inte mycket att be för ändå. Bara att börja tömma vatten, 375 liter, fånga fisk och se till att inte bli biten av sköldpaddan. Å Alles jobb är helt överbelastat av det nya datasystemet så han visste inte ens när han skulle kunna vara hemma. Jag upptäckte det vid typ halv fem på kvällen när jag skulle ge paddan mat, hade så ont att jag satt ner på stolen och gav honom mat, fick då se att det blänkte mellan akvariet och bänken och kände att det var blött där. Shit!! Hade dagen innan observerat att ena listen på kortsidan böjt sig lite men tänkte inte alls på att det kunde vara på grund av vatten, den har ju suttit lös ett tag. Ringde Alle som beodrade tömningen av vattnet. Fram med slangen och koppla ihop den med kranen i tvätten för att få baksug, i med slangen i akvariet och hoppas på att den ligger kvar eller att Skalman inte puttar på den, tillbaka till kranen i tvätten och på med vattnet i några sekunder, av med slangen från kranen. YES! Baksuget fungerade. Ner med slangen på golvbrunnen för bästa fallhöjd och tillbaka till akvariet för att se att paddan inte petar upp slangen. Ja och där blev jag lixom stående för att hålla koll på slangen. Ingen hund kom ut och inget annat blev gjort. Vattnet skulle ju bara en väg och det ut genom slangen fortast möjligast. Aj aj aj ont ont!! Dumma höfter!! Två alvedon utan resultat.


Alle var hemma 19 och då var nästan allt vattnet tömt. Nu var det bara alla malar och fisk som skulle fångas. Gick väl ändå rätt hyfsat fort att fånga dem. Så in till grannen och fråga om bärhjälp. För även om jag inte var gravid skulle aldrig mina höfter palla att bära det stora akvariet. Grannen hjälpte snällt till att bära ut skiten i garaget. Blött som sjutton var det på bänken så tur att jag fick se det som jag fick ändå. Piuhh!! Äntligen över! Eller ja om man inte ser allt som jag gör. När vi lixom hade andats ut och konstaterat att näe golvet hade klarat sig så fick jag för mig att känna på plattan som landdelen står på, megablöt! Jaha bara att hämta säckar för att ösa ur all sand och torv ur landdelen och sedan bära ut den och stolparna den står på. Å plattan den var verkligen blöt under till. Satan i gatan oxå för det var parketten med. På med campingfläkten. Ser mest ut som att det är blött i skarvarna på stavarna på parketten men det är ju svårt att veta hur det ser ut under till. Blir till att köra med värmefläkten några dagar nu. Någonstans mitt i allt kom hunden oxå ut.


Å så var det ju det här med mat oxå. Äta bör man annars dör man men vad sjutton äter gör man ju och ändå dör man så vad gör det om vi struntar i det en gång....... eller inte för det var då sjutton vad magen var hungrig. Så strax efter 22 satte vi oss ner och åt lite havrefras och rostebröd......... Sen vet jag faktiskt oxå att jag la mig i sängen med svinonda höfter trots mer alvedon bredvid en redan sovande Alle och zzzzzzzz.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards