Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

2-årig bröllopsdag och Ullared GeKås

Av Cillan - 30 juni 2012 20:45

Idag har Alle och jag 2-årig bröllopsdag och så har vi varit tillsammans i 12 år. 12 år!! Vart tar tiden vägen?? Alle fick present på morgonen utav mig. Kunde inte vänta tills ikväll. En jeansskjorta och en långärmad tröja. Jeansskjortan var perfekt att ha idag.


Vi packade i alla fall in oss i bilen och styrde hjulen mot Ullared och GeKås. Här ska handlas babysaker!! 


Alle är chaufför med nya jeansskjortan på sig.


Pappa


Mamma


Å så jag oxå. Observera att vi faktiskt är på väg till Ullared,
2,1 mil har vi kvar. Gör om det fotot om ni kan!


Det var nog inte bara vi som tänkte tanken att åka till Ullared idag för det var fullt på parkeringen men man ska aldrig ge upp och vips så fanns det en p-plats rätt nära entrén. Pappa fick strosa omkring ute med Tira för det går faktiskt inte att lämna hundar i bilen i juni trots att man lämnar ett fönster 2 cm öppet eller krokar bakluckan även om det blåser ute. Nötter till idioter som tror det och stackars hundar som får bli bastade. Mitt på dagen när det är sol ute och 22 grader blir det 85 grader i bilen.


Alle och jag hade jättetrevligt när vi gick på Ullared och plockade kläder i neutrala färger. Vi plockade i lakan till spjälsängen, skötbädd, mobil till spjälsängen, spjälskydd, babysitter, 2 jättefina barntavlor (som Alle valde), badbalja till Pärlan, badbalja till Tira och lite annat smått och gott. Var så kul att se Alle så delaktig. Vagnen bidde lite full till slut:


I kassakön


När vi hade kommit ut därifrån gick Alle och pappa in en sväng undertiden jag och mamma packade in allt i vår bil. Hur vi fick in allt vet jag inte med tanke på hundburen, tur det går att plocka ut säten som inte används (i detta fallet mittensätet). Pappa hade köpt en kexchoklad och Alle fyllde på med två lampor, en taklampa till barnrummet och en lampa som jag ska ha som nattbelysning vid sängen. Nu var det dags att äta och det blev hamburgare och korv. Efter maten gick Alle och jag en sväng själva för att kika lite i butikerna utanför själva varuhuset.


På väg tillbaka till husvagnen:

Det bidde lite fullt


Det är kämpigt att vara gravid och shoppa hela dagen så jag somnade i bilen på vägen tillbaka. När vi kom tillbaka spelade vi campingens äventyrsgolf och kollade på allt vi shoppat. Det blev naturligtvis UNO på kvällen.


För att se fler foton gå in på www.cenix.se/album (eller bara www.cenix.se för att sedan klicka på album).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards