Alla inlägg under juni 2012

Av Cillan - 9 juni 2012 19:15

Idag har det varit väder för att mysa i hammocken! Perfekt när Alle oxå är ledig! Vi åt till och med frukost på uteplatsen. Mys mys mys!!


Under dagen har vi pysslat lite i trädgården och klippt gräs. Å så blev det grillat till middag.

Av Cillan - 8 juni 2012 19:15

Förbannade höfter vad ont de måste göra hela tiden. Blir bara värre och värre. Jobbigast är att ställa sig upp och böja mig ner.   

Av Cillan - 7 juni 2012 17:00

Idag ringde min telefon och det stod Timmy. Svarade och han berättade att familjen var på väg från Köpenhamn efter en natt på hotell. De undrade om de kunde komma förbi på en fika. Självklart sa jag. Jag hittade lite hembakat bröd i frysen som jag snabbtinade och satte på te-vattnet.


Lilla Livia sov så fint i sitt babyskydd men när hon vaknade var hon verkligen vaken, tittade runt sig och tyckte att vi saknade lampa över köksbordet  .


Pappa Timmy och vaken Livia







Jag och Livia




















Akvariet var intressant att titta på.



Mamma Ann-Sofi och Livia


Av Cillan - 6 juni 2012 18:45

Så var det just det här med IBS. Ja den lever ju sitt egna liv och jag fixar inte två nätter den här veckan, inte ens två nätter...... Så jag är sjuk från jobbet.


Vi gick bort till parken i Torp för att fira lite nationaldag. Inte för att jag vet vad vi ska fira för vi har ju förlorat det mesta av Sverige men men ett nytt jippo för att göra av med pengar. Inte för att vi gjort av med en krona idag men det lär ju säkert bli större och större det här jippot.


Vi trodde nog att vi skulle få höra lite fina sommarlåtar, lite så där typiskt svenskt som Idas sommarvisa, sommaren är kort och lite sånt men istället var det lite dansuppvisning som säkert var jättefint om de inte stått bakom leden med flaggor. Dock var droppen när de skulle dansa till Jingle Bells, då sjönk mitt firande till botten och med en ond mage bestämde vi oss för att gå hem igen. Var lite jobbigt att stå hela tiden oxå med bebismagen. Vi gjorde något annat typiskt svenskt när vi kom hem istället. Vi startade grillen!

Av Cillan - 5 juni 2012 22:41

YES!!!

Peugeot två puttar på gick igenom besiktningen felfritt. Alltså jag menar verkligen FELFRITT!!!


Innan dess höll jag dock på att braka rakt ner i bussfil när jag skulle hämta Alle vid Gunnesbo station. Det gick inte att söka upp den på GPSen, stationen alltså, så jag tog en väg i närheten men det var i fel ände på vägen. Så såg jag järnvägen på GPS-kartan och tänkte att det måste gå att köra in på en väg för att komma dit. Jag tittade på vägen och på GPS-kartan för att hålla på koll så att järnvägen inte försvann. Ett gupp och en skylt och TVÄRNIT! Det var visst en bussväg med en grop i marken så att bilar inte ska kunna köra där. Ooops!! Lite pinsamt oxå för bredvid låg ett dagis och många föräldrar som hämtade vid den tiden. Var lixom bara att vända bilen på bussvägen och köra där ifrån. Hittade dock rätt sen.


Till kvällen hade Alle hittat en film. En buskis-film med Sten-Åke Cederhök och Tomas von Brömssen.   

Av Cillan - 4 juni 2012 22:45

Har äntligen träffat Josefin och Selma. Gick och hämtade dem vid tåget kl 10 tillsammans med Tira. Slängde in brödet som var på jäsning när vi kom hem och så gick vi lite husesyn. Slema var pigg och vaken och jättesöt!! Lyckades dock glömma fota en vaken Selma så det fick bli en sovandes för foto var jag ju tvungen att ha på sötisen. Brödet blev jättegott så det måste bakas igen framöver.


Selma



Josefin och Selma




En vaken Selma på väg till tåget



En barnvagn! I vårt hem!? Lite konstig känsla.


Tack Josefin för att du ville komma det var verkligen roligt!! Får vi ta och göra om.

Av Cillan - 1 juni 2012 19:30

Idag har jag träffat MVC läkaren för ev sjukskrivning pga av mina höfter och IBS. Egentligen är IBSen värre än höfterna just nu men jag är inte helt med på banan om att vara sjukskriven. Jag vill ha något som hjälper mot IBSen och det gör faktiskt inte sjukskrivning, även om det är lättare att ha IBS-problemen hemma än på jobbet. Fick dock ingen hjälp. Fick återigen höra att det blir bra igen med IBSen när bebisen är ute. Jag kan dock inte köpa den meningen rakt av, förbättring kanske det blir men helt bra kommer det inte att bli eftersom jag har haft problem med magen i många år innan jag ens blev gravid. Hon tyckte jag skulle börja med fulldos paracetamol men när jag påpekade att det lixom är fel sort så sa hon att man minsann kan ta det för det har viss antinflammatorisk verkan. Nu är jag ingen doktor men hur jag än läser i FASS hittar jag inte att paracetamol är antiflogistika (alltså antiinflammatoriskt preparat). Det är smärtstillande med febernedsättande effekt men det står inget om att det är ett antiflogistikum. Eller har jag gått och blivit blind på kuppen oxå. Jag kunde ha effekt av akupunktur oxå. Om jag ville prova det så skulle jag säga att det var för mina höftbesvär och inte magen för säger jag att det är för IBSen så kan den som ska ge mig akupunktur backa ur. För enl doktorn så kan vilken akupunktur som helst på kroppen ge lindring åt magbesvär...... (?) Kan ju vara skönt att få lindring för höfterna oxå av akupunktur men jag är lite skeptisk till att det skulle lindra magen.


Jag skulle återkomma om jag ville bli sjukskriven. Bara att höra av sig till MVC sa doktorn och så står det i min journal oxå.

Skapa flashcards