Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Cillan - 1 juli 2012 18:15

Så var det åter dags att plocka ihop allt och åka hem. Dagen började ju inte lysande med hällande regn och åska. Det blev lite trixit att plocka ihop ett superblött förtält. Det regnade så mycket att det till och med rann in vatten på presenningen som är under mattan. Allt fick paketeras in i påsar för att inte smutsa ner överallt. Som tur var höll det uppe precis när vi skulle plocka ihop det.


Vi bestämde oss för att åka till Torekov innan det var dags för mamma och pappa att åka hem. De har fiskrestaurang som är god. Nu var det dessutom helt plötsligt ganska fint väder.


Alle och pappa tog räklåda, mamma en fisktallrik och jag en laxtallrik. Tyvärr blev jag lite besviken då det var både kall- och varmrökt lax på och det gick absolut inte att byta ut den kallrökta laxen mot varmrrökt trots att man inte ska äta kallrökt när man är gravid. Å givetvis var den varmrökta laxen en pyttebit när jag väl fick tallriken men det var gott ändå trots att jag inte blev så mätt eftersom jag fick dela ut min kallrökta lax till mamma och pappa. Efter maten strosade vi omkring lite kring hamnen och sedan var det dags för oss att åka åt varsitt håll. Å jag somnade i bilen på vägen hem igen.


Väl hemma packade vi in alla grejer, gjorde pizza och slappade framför fotbollen som vi knappt såg hela på grund av att ögonlocken var väldigt tunga.


En trevlig campingtur som jag sett fram emot länge men som gick alldeles för fort och tråkigt att Alle inte kunde vara med hela tiden.


För att se fler foton gå in på www.cenix.se/album (eller bara www.cenix.se för att sedan klicka på album).

Skapa flashcards