Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Cillan - 8 juli 2012 19:45

Idag har det verkligen varit soligt och varmt bara så där på en gång så att man inte hunnit vänja sig. Jag blir numera ganska påverkad i värmen och det märks att det behövs mer vätska.


Vi har målat staket, fixat med blommorna, oljat trädgårdsbordet, svalkat fötterna i Tiras minipool.......... Äh det är ju roligare med bilder...


Hmm vad är det här?




Vatten!!





Men den där som sprutar ut vattnet är mystisk





Går det att ligga här i?




Jo då om hunden heter Tira. För visst är flattar rätt små??




Tar igen mig lite, genomblöt och full av bus




Bushund






En gång till provar jag



Jooo det går att ligga i denna lilla pöl




Det är inte trångt alls...




Hmm jag skulle upp oxå, kan inte vara stilla




Tira badar och Alle m ålar staketet





'

Tira och jag delar pool. Jag svalkar fötterna,

gör stor skillnad bara det lilla.





Alle slappar i hammocken





Pallkrage med tagetes (fått av grannen) och morötter





Tagetes och Alunrot





Funkian blommar





Alunrot och vintergröna





Alunrot, vintergröna och i bakgrunden klättrar den klematis

som tagit sig bäst. Pissmyror låt bli den!





Plommontomatplantan och stackars timjanen som

knappt syns längre. Inte trodde jag tomatplantan

skulle bli så stor, den var ca 25 cm hög med

en stam när jag köpte den i maj.






Mitt lilla Limeträd har fått en egen hörna.



Idag blev det kycklingpaj till middag som jag gjorde undertiden Alle var och inhandlade ett parasoll för de dagarna det verkligen är sol kan vi inte sitta i hammocken för då blir det för varmt. Inte för att de dagarna varit så många men det är ju tråkigt att inte kunna sitta där när det väl är varmt, inte regnar eller blåser allt för mycket. Kan väl räkna de dagarna på en hands fingrar denna sommaren å jag som skulle sitta där och virka filt till Pärlan.


När jag hade gjort maten var jag så svullen om fossingarna att jag fick ha dem i högläge en stund och då gjorde Alle salladen som jag skulle ha gjort. Dessutom tyckte han att jag kunde få slappa i hammocken efter maten och sa att han skulle gå in och ta hand om maten för att göra lunchlåda till sig men när jag sen kom in hade han både tagit hand om maten och diskat (trots att det var kycklingdisk som är likamed att jag diskar). Vilken underbar man jag har  


På kvällen målade jag spjälsängen en gång till och sen var det nästan natta.

Önskar bara att helgerna inte gick så vansinnigt fort.

Ovido - Quiz & Flashcards