Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Cillan - 17 juli 2012 21:23

Idag var det dags för rutinultraljud 2. På grund av hög belastning på ultraljudsavdelningen (är visst babyboom här) blev det ett par veckor senare än vad det brukar vara här. Blev väl dock inte riktigt som vi tänkt oss idag. Har nämligen tillbringat två timmar med att göra ultraljud, flödesmätning, CTG, läkarsamtal och barnmorskesamtal. UL visade en liten bebis. I den veckan jag är i ska genomsnittsbebisen väga ca 2200 gr och vår lilla Pärlan väger 1500 gr. Alla undersökningar visade normalt idag förutom den låga vikten. Nu är ju inte jag jättestor så det kan vara bara genetiskt men för säkerhets skull ska flödesmätning, CTG och läkarsamtal göras om om en vecka och allt inkl ul om två veckor och så kommer det bli fram till förlossningen. Känns skönt att de har koll nu när det är så här. Det får inte hända vår lilla Pärlan något. Det är bara det att när jag var hos barnmorskan för 1,5 vecka sedan var sf-måttet betydligt lägre, dock inom det sträckade området, och sedan dess har jag känt på mig att det är något trots att barnmorskan försökte avfärda det med att min ordinarie barnmorska och hon jag hade sist mäter olika. Bara en känsla som inte försvunnit och jag har känt på mig att ul skulle visa något idag. Jag känner mig dock rätt lugn just nu, en lättnad att min känsla var rätt men naturligtvis ett visst inslag av nervositet och oro. Träffade dock världens coolaste barnmorska på förlossningen när jag skulle göra CTG. Är hon min barnmorska när jag ska föda blir det precis en sådan lättsam barnmorska som jag vill ha och det sa jag till henne vilket hon nog blev glad för.

Ovido - Quiz & Flashcards