Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Duschdag

Av Cillan - 18 juli 2012 23:13

Jag har duschat Tira idag. Kan behövas ibland då den lilla busfröken har en förmåga att rulla sig i diverse olika saker. Hon är rätt rolig för i vanliga fall är hon rätt nyfiken på vad det där är för konstigt bakom halvvägen. Hon älskar ju vatten oxå så det är väl det som lockar henne. Dock är det inte lika roligt när man måste gå in där. Hon ser mest ut som att hon sålt smöret och tappat pengarna. Det roliga var idag att fast det var lite läskigt att bli duschad, är ju roligare att plaska själv i vattnet, så sprang hon ändå tillbaka in i duschen när hon hade torkat sig en stund, eller läst rullat sig på en handduk. Så det är nog inte så läskigt som hon försöker se ut som att det är. Fast det är klart att badbaljan ute eller allra helst en sjö är ju roligare än en duschslang som matte bestämmer över.


Efter Tiras dusch var det dags för mig att duscha, blir lixom rätt blöt när jag ska duscha Tira och särskilt nu när vi inte har badkar. Var lättare att duscha bara henne och inte mig oxå när vi hade badkar. Nu når jag inte att bara duscha henne och själv stå utanför. Så jag ser inte fram emot den dagen då hon rullat sig i något riktigt äckligt och jag måste vara med i duschen. Efter 2 duschar satte jag mig vid datorn och tittade på ett TV-program jag missade i helgen och därefter sov jag 1,5 timme på soffan. Det var lixom det jag orkade göra idag. Inte mycket till energi här inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards