Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Cillan - 29 juli 2012 23:00

Vi började med att åka till Alles farmor och farfar som är i sommarstugan i Saxnäs. Alles faster Charlotte med sonen Melvin var oxå där. Alles farmor fyllde 80 år i onsdags så vi hade med en liten present till henne, en tygkasse (som min mamma sytt) innehållandes nymalt kaffe, marmelad, sylt och en flaska vin. Vi fikade med smörgåstårta och sedan gick Alle, jag, Charlotte och Melvin ner till campingen och havet. Jag med mitt bäckenbälte i snigelfart. Campingen hade öppnat en liten spelhall så Melvin och Alle spelade ett spel mot varandra där man skulle skjuta med en pistol mot gubbar.



Alle och jag spelade airhockey där Alle först ledde med några mål som jag tog igen och in i det sista var det jämt men precis innan tiden gick ut fick Alle in pucken i mål och vann med 7-6. Nere vid vattnet möttes vi av en konstig fågel som vi efter många om och men döpte till Skarv. Den såg väldigt lost ut och hade nog landat på fel ö då det finns några öar längre ut där massa olika fåglar håller till. Vi gick ut på en liten brygga och skulle känna på vattnet som enl dagens mätning skulle vara 21 grader. Alla kände utom jag för jag nådde inte ner till vattnet. Men då tog min snälla söta man upp en hand med vatten och hällde i mina händer så att jag oxå fick känna på vattnet  .


När vi var på flytbryggan började det regna så vi fick gå tillbaka. Nu kan ju inte jag gå så fort så vi blev ganska blöta innan vi väl kom tillbaka. Klockan hade oxå hunnit springa iväg så det blev dags för oss att åka vidare till Köpingsvik för att hälsa på Alles pappa och Inga-lill. Där fick vi god middag och söt efterrätt. Där satt vi mest i uterummet och snackade massa om allt mellan himmel och jord. Lyssnade till regnet.


Mats och Inga-lill



Lilla jag



Klockan sprang iväg fort där oxå och ett tu tre var det dags att åka tillbaka till Nybro för att packa in våra grejer och åka hem. En resa jag funderat på under hela helgen. Först en massa mil Nybro-Köpingsvik och tillbaka och sedan Nybro-Torp. Kopplade i alla fall på mig TENSen innan vi satte oss i bilen och körde på den med detsamma så Alle fick köra. Satte sedan på den ett par gånger under resan som faktiskt blev mer behaglig med TENSen än vad jag hade kunnat gissa. Blev inte alls så farligt ont med den på vilket var alldeles underbart.

Ovido - Quiz & Flashcards