Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

TUL

Av Cillan - 31 juli 2012 21:15

Då har vi varit på första TULet idag. Har känts mycket bättre den sista veckan, jag har inte haft den där känslan av att något ska vara fel som jag hade de två tidigare veckorna. Tyvärr var inte min känsla rätt den här gången, vilket den annars brukar vara. Pärlan har endast gått upp 150 gr på två veckor och följer inte sin egna kurva heller nu. Ändå var det två stycken som mätte, en läkare och en barnmorska. Så nu ligger tillväxten på -38%. Flödet var fortsatt bra. CTGet var bland det finaste läkaren hade sett. Men på frågan om varför den inte växer trots att den får näring kan ingen svara på. Bebisen ska fortsätta vara kvar i magen och nästa kontroll med flöde och CTG ska göras på tisdag nästa vecka. Känns bara som att det inte ger så mycket eftersom det varit bra varje gång, det är ju inte det som är problemet. Doktorn var dock bestämd på att den faktiskt hade växt. Fast jag tycker ju att den borde växt mer på två veckor.


Många tankar som snurrar nu. Varför växer inte Pärlan? Är det verkligen bäst att ha den kvar i magen om den ändå inte växer så mycket? Jag hade förstått det bättre om den hade fortsatt att växa bra för då hade den mått bra av att vara kvar och tjocka på sig men nu tjockar den ju inte ens på sig, inte så mycket i alla fall. Det enda jag ka göra nu är att vara ännu mer noga med att den rör sig varje dag men det har jag känt sedan v 10 så det är inget nytt för mig och jag vet att man ska känna efter det. Nu kommer jag ju inte göra annat än att känna efter rörelser.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards