Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Cillan - 1 augusti 2012 21:30

Idag har vi varit på vår första föräldrarutbildning. När vi satt där och alla drällde inte med sina stora fina magar var det skitjobbigt. Kursen handlade om förlossning och smärtlindring under förlossningen. Var väl inte direkt något som var nytt och jag fick till och med lägga till saker som barnmorskan glömde.


När det var paus mitt i och vi gravida skulle besöka toa blev det naturligtvis kö. Då var det en utav tjejerna (den enda som redan hade ett barn sedan innan) som frågade en annan när hon skulle ha. 2 sep och det skulle tydligen båda ha. Då kläcker tjejen som ska ha barn nr 2 ur sig "Vilken liten mage du har. I och för sig blir ju magen större när man väntar barn nr 2". Då kände jag att jag skiter i att berätta när jag ska ha, de får gärna tro att jag ska ha i slutet av september. Tjejen som fick höra att hon hade liten mage hade nämligen ungefär dubbelt så stor som min.


Får väl se om vi hinner vara med på tillfälle nr 2 eller om nästa TUL visar så pass lite viktökning att de bestämmer sig för att bebis inte får vara kvar.

Ovido - Quiz & Flashcards