Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Flöde, CTG och SMVC

Av Cillan - 7 augusti 2012 18:52

Har lite delade känslor just nu. Flöde och ctg var bra idag. Doktorn var nöjd. Vi ställde våra frågor ang nästa vecka, hur mycket minus den får ligga och vad som händer om den inte går upp i vikt. Han höll med om att den inte gått upp tillräckligt på förra ul och det är för lite på två veckor. Men då var läget så att allt annat såg bra ut och bebis skulle därför får vara kvar och mogna i magen för det var lite för tidigt i grav att plocka ut den. Nästa vecka är läget annorlunda då jag är i v 37. Har bebis inte ökat mer i vikt och minus% är ännu mer kommer det planeras för ett kejsarsnitt, helst veckan efter så det hinner bli 38 fulla veckor. Det är nu där skon klämmer. Jag vet att snitt är bättre utifrån barnet då den har så låg vikt att en förlossning skulle vara för jobbig men det var inte snitt jag hade tänkt mig. Har inte varit min tanke alls mer än om det blir akut. Han vill dock inte prova att sätta igång mig eftersom jag är förstagångsföderska och det är tydligen svårare då plus att det kan vara för jobbigt för bebis. Naturligtvis vill jag det bästa för bebisen men det var inte så jag ville föda. Inte för att det är dåligt på ngt sätt men jag vill inte det. Det är inte så jag planerat. Det är inte bestämt snitt men han har skrivit det i journalen, att det är så han tycker att det ska planeras. Det är inte detta jag läst om och det känns som att bli lite snuvad på allt ( hur känns en värk? Hur känns det att få upp barnet på magen?.........). Det finns ju de som gör allt i världen för att få snitt men inte jag, det var inte det jag ville. Klart hade det blivit akut hade det varit en sak men då hade jag ändå fått känna på hur en förlossning är. Nu ska jag planera om förlossningsbrev och hela förfarandet. Min app sa för ngn dag sedan att det var tid för att skriva förlossningsbrev för snitt, inte jag för jag ska inte göra det. Tji fick jag. Neo blir det med all säkerhet.


Läkaren ringde när vi var på väg hem. Han vill att jag gör ctg varannan dag så torsdag ska jag dit igen och bara göra ctg. Bara för säkerhets skull. Han tycker det blir för långt att vänta en vecka till. Så ska jag lämna morgonurinprov nästa gång, gjorde en sticka idag och har leukocyter och erytrocyter i urinen. Bara för säkerhets skull pga mitt blodtryck men det fick jag inte ihop riktigt för det var 130/80 vilket det legat på ungefär hela tiden och det är ju inget konstigt. Kanske något högt undertryck men annars är det ju inget konstigt tryck.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards