Alla inlägg under oktober 2012

Av Cillan - 19 oktober 2012 17:11

Nu är det verkligen höst här. Löven lyser röda och gula i solen. Jo vi har faktiskt lite sol idag! Ochvindstilla!


Tira, jag och Gustav tog en långpromenad mellan åkrarna. Gustav sovandes i sjalen. En mysig promenad som slutade med en vansinnigt arg matte då Tira 100 meter hemifrån rullar sig i en äcklig bajshög. Den duschen hade nog Tira helst varit utan om hon bara hade kunnat konsekvenstänka.


Av Cillan - 19 oktober 2012 15:03

Idag på morgonen morgonmyste Gustav med pappa innan han skulle till jobbet. Nästan så jag fick tårar i ögonen när jag beundrade mina älsklingar som halvslumrade i sängen (bilden är jättedålig men ville inte blixtra för mycket när de sussade).



Av Cillan - 18 oktober 2012 20:45

Gustav kvällsmyser


Av Cillan - 16 oktober 2012 21:10

Tira gosade i soffan ikväll och tyckte det var mysigt att ligga på kuddarna. Lilla prinsessan. Fotot är taget mitt i gäsp där av syns tänderna.

Av Cillan - 16 oktober 2012 14:30

Idag har vi varit på BVC för rutinläkarbesök. Doktorn var nöjd med hans utveckling. Hon tyckte han är duktig på att hålla upp huvudet i magläge och har bra reflexer. Att han är fin vet jag ju redan ;-)

Han väger idag 3525 gr det är en ökning med 300gr på drygt en vecka. Han är 52 cm lång och har ett hattmått på 36,5 cm. Nu är han så stor som en normalstor bebis vid föseln, inte konstigt att vi behöver rensa ut en del 44-kläder.

Av Cillan - 14 oktober 2012 15:45

Idag har vi åkt hem igen. Gustav sov hela vägen och vi hade inte mage att väcka honom. Jag sov oxå det mesta av vägen så Alle körde hela vägen själv. Skönt att sov så bra.


Nu blir det till att återgå till vanliga veckor och ingen ledig Alle att se fram emot.

Av Cillan - 13 oktober 2012 20:15

Idag har Gustav varit på sin första kusinträff. Vi har varit hos Alles pappa, Gustavs farfar, där även Alles bror med familj var. Vi åt middag och fikade. Gustav sov i sjalen hela middagen och fikat.


Bilder finns på www.cenix.se/album

Av Cillan - 12 oktober 2012 23:30

Idag har Gustav myst med mormor och morfar. På eftermiddagen åkte han en låååång stund i sjalen. Jag han både vara ute en stund, fika och gå ut en stund igen innan han vaknade och ville ha mat. Vi har gjort iordning vinterfövaring till husvagnen, eller förlåt Alle och pappa har gjort det. Jag stod mest och tittade på. Tira fick oxå vara med ute i det soliga höstvädret.


På kvällen åt vi middag i mammas och pappas fina uterum (har vi gjort nästan hela veckan). Efter middagen överraskade pappa Alle med varsinn cigarr för att fira pappa Alle och morfar Bengt. 


Bilder finns på www.cenix.se/album

Ovido - Quiz & Flashcards