Alla inlägg under november 2012

Av Cillan - 16 november 2012 15:07

För två dagar sedan gosade jag och Gustav i sängen innan vi skulle gå upp. Han ville dock inte gosa utan amma så han kravlade sig ner till bröstet (fantastiskt vilken instinkt de små har att hitta bröstet) och jag sträckte mig efter amningsnappen men när jag skulle sätta dit den hade han tagit tag själv!! Så som vi tränade första tiden utan resultat hade jag gett upp med att bli av med amningsnappen. Senaste tiden har vi inte ens tränat utan då han bara blivit förbannad över att den inte suttit på bröstet. Så tar han tag själv!! Dock efter ett par dagars ammande utan amningsnappen säger jag bara en sak - aj vad ont det gör!! I alla fall på höger tutte. Så nu blir det till att komma i kontakt med amningsmottagningen i Lund, behöver nog lite hjälp med greppet. Trodde jag kunde det här med hur de ska greppa men det är väl lättare att se det från ett annat perspektiv. Han har ju aldrig gapat så stort (inte när han ska äta i alla fall ;-) ), det är därför det inte funkat utan amningsnappen tidigare. När han var nyfödd gapade han knappt alls utan bara slickade på bröstvårtan, nu tar han i alla fall tag men jag tror det är för litet. Det gör så *pip* ont, särskilt på höger sida. Kan iof sig vara ovana eller en kombination av ovana och för litet tag. MEN det är ändå häftigt att han bara så där kom på hur man gör (även om jag misstänker att det inte är helt rätt).

Av Cillan - 15 november 2012 13:06


Fler bilder finns på www.cenix.se under foto eller www.cenix.se/album

Av Cillan - 13 november 2012 19:00

Idag har Gustav fått sin första vaccination. Vår vanliga BVC-ssk var sjuk så vi fick träffa en manlig BVC-ssk idag. Han väger nu 4130 gr och är 54 cm lång, hattmått 39,2 cm. Gustav var hungrig så jag frågade om jag fick amma samtidigt och det tyckte han var jättebra idé eftersom amning är smärtstillande, annars hade han fått socker i munnen men jag vet att han hade skrikigt ändå med det. Första sticket AAAjjj!! Han blev alldeles illröd i ansiktet och skrek till men upptäckte att han låg vid bröstet så han började äta igen rätt fort men låg länge och snyftade. Första gången han gråter med tårar och riktigt snyftar. Andra sticket samma sak. Stackars liten vad han blir plågad, fast det här är ju för en bra sak oxå. Jag bar ut honom samtidigt som han fick äta och ssk hjälpte mig ut med vagnen så fick han fortsätta äta i väntrummet tills han blev nöjd. Efter det åkte vi till Arlöv för att leta efter samma leksak som neo har (en glad nalle med rund botten med pingla i) men hittade inte den. Köpte en annan leksak med en glad gubbe som han fick senare på kvällen och den var visst lika rolig. Sen åkte vi in till Malmö för att hämta Alle efter jobbet. Köra bil i rusningstrafik med bebis gick visst oxå bra. Måste jag säga att han sov från det att vi lämnade BVC till vi kom hem??   


På kvällen fick han leka med bollen och mysa med pappa. Han fick lite feber men det var väntat.


Bilder finns på www.cenix.se under foto eller www.cenix.se/album

Hem

Av Cillan - 12 november 2012 15:30

Idag har vi åkt hem från stugan   

Det är så mysigt med våra små stugvistelser med braskamin och inga måsten, bara slappa och mysa framför brasan. Åter till vardagen.


Bilder finns på www.cenix.se under foto eller www.cenix.se/album

Av Cillan - 11 november 2012 13:00

Idag har vi varit i Nybro på dop av kusin Lukas. Gustav var så klart hungrig så han sjöng lite i kyrkan. Jag gick ut med honom till bilen efter att Lukas blivit döpt. Det var tre barn som skulle döpas och Lukas var i mitten. Gustav åt och när han var färdig satte jag honom i selen för att komma igen lagom till fikat. Precic när jag fikat klart vaknade han igen men var rätt nöjd så Anna och Charlotte fick hålla honom en stund innan det var dags för mat igen lagom till presentöppningen. Efter dopet blev det pizza hos Mats och Inga-lill och sedan tillbaka till stugan för mys och slapande framför brasan.


Bilder finns på www.cenix.se under foto eller www.cenix.se/album

Av Cillan - 10 november 2012 13:00

Dagen började med att Gustav fick bada i badbaljan för första gången, nu är vasken urvuxen. Han blev först lite chockad, är ju inta van att bada så men sen sprallade han och sträckte ut sina ben.


Mitt på dagen åkte vi till en liten stuga i Hunnamåla mitt ute i skogen med får omkring oss och braskamin i stugan.


Bilder finns på www.cenix.se under foto eller www.cenix.se/album

Av Cillan - 9 november 2012 22:19

Idag mötte vi upp Alle i Kävlinge för att shoppa mat. När vi lite senare stod i köket och packade konverserade Gustav och Alle på hög nivå med varndra och Gustav smäller av ett leende mot pappa Alle :vågen:

Det är ju så man smälter när leendena kommer, de är få men än men väldigt välkomna.



Av Cillan - 8 november 2012 14:00

Har suttit vid datorn och ammat samtidigt. Ibland släpper han bröstet för att micropausa och tar tag själv efter en stund. Nu släppte han och så kom det ett "mjöö" (eller hur han nu pratar) och jag tittar på honom och får världens blick, säger "hej killen" för att svara hans blick och han fyrar av världens leende så hela tjocka kinderna dras ihop. Å ett till... och ett till... när jag gullar med honom. :vågen: Jag blir så lycklig att jag ler med hela ansiktet :D . Vi har fått antydan till leende men inte så här med hela kinderna. Passar ju bra idag på hans 3-månadersdag (2 korrigerat) :vågen:

Skapa flashcards