Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Förra veckan

Av Cillan - 13 december 2012 15:11

Sammanfattar förra veckan lite snabbt.


Mamma kom på tisdagen med tåget till Lund och vi gick raka vägen till MVC. Mamma var barnvakt åt Gustav och jag tog cellprov. Barnmorskan fick se Gustav en gång till och hon tyckte han hade växt jättemycket sedan sist. Gustav skötte sig jättebra och sov hela tiden. Vi gick sedan för att leta efter en affär som vi inte hittade trots att vi hade adressen. Blev fika på Mormors konditori istället och då vaknade Gusse (vilket jag hade räknat med att han skulle göra). Han fick äta lite och sedan åkte vi hem.


Onsdagen sydde vi upp gardiner. Kul med sällskap på dagarna och slippa vara själv när Alle jobbar.


Torsdagen var det dags för BVC och självklart skulle Gusses mormor få följa med. Vikt 4760 gr, längd 57 cm och hattmått 40,3 cm. Gusse flörtade med BVC-ssk jättemycket och var jätteförtjust i en flygplansmobil som hängde över skötbordet. Han skrattade och pratade jättemycket. Tyvärr ska BVC-ssk sluta, tyckte han var så bra och kul för Gusse sen när han blir större med en manlig BVC-ssk. Efter BVC åkte vi till Nova Lund men hittade inget jätteroligt, köpte varsin smoothie. Ja inte Gustav då förstås, han får ju det varje dag....


Fredagen bestod av matshopping på ICA Maxi. På eftermiddagen kom pappa och när Alle kom hem blev det taccomiddag och mys i soffan resten av kvällen.


Lördagen bestod mest av att bara ta det lugnt, umgås med mamma och pappa och de med Gustav.


Söndagen blev oxå mys och hålla koll på vädret. Försöka få klart middagen innan snöovädret så att mamma och pappa kunde komma hem innan det blev allt för mycket snö på vägarna.


Måndag igen och ensam och övergiven i min lilla lya tillsammans med sötaste Gusse och Tira. Tur jag har Tira så vi kommer ut lite oxå även om det ibland kan vara lite körigt att komma ut med matvraket Gusse.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards