Alla inlägg under december 2012

Av Cillan - 16 december 2012 12:09

Testar ny app

Av Cillan - 15 december 2012 10:59

Äntligen har jag sovit lite bättre.... eller var jag så trött så jag sov ändå. Igår när vi skulle till BVC på föräldragruppsträff var jag så trött att när jag hade klätt på Gusse ytterkläder och packat väskan tyckte jag det var konstigt på benen när jag skulle dra upp byxbenet för att hoppa i vinterskorna bara det att det fanns inga byxor.... Tur jag inte bara skulle hoppa i gympadojjerna för då behöver jag inte dra upp byxorna på samma sätt. Hade ju varit fint att stiga ur bilen i Lund utan braller.

Av Cillan - 13 december 2012 15:11

Sammanfattar förra veckan lite snabbt.


Mamma kom på tisdagen med tåget till Lund och vi gick raka vägen till MVC. Mamma var barnvakt åt Gustav och jag tog cellprov. Barnmorskan fick se Gustav en gång till och hon tyckte han hade växt jättemycket sedan sist. Gustav skötte sig jättebra och sov hela tiden. Vi gick sedan för att leta efter en affär som vi inte hittade trots att vi hade adressen. Blev fika på Mormors konditori istället och då vaknade Gusse (vilket jag hade räknat med att han skulle göra). Han fick äta lite och sedan åkte vi hem.


Onsdagen sydde vi upp gardiner. Kul med sällskap på dagarna och slippa vara själv när Alle jobbar.


Torsdagen var det dags för BVC och självklart skulle Gusses mormor få följa med. Vikt 4760 gr, längd 57 cm och hattmått 40,3 cm. Gusse flörtade med BVC-ssk jättemycket och var jätteförtjust i en flygplansmobil som hängde över skötbordet. Han skrattade och pratade jättemycket. Tyvärr ska BVC-ssk sluta, tyckte han var så bra och kul för Gusse sen när han blir större med en manlig BVC-ssk. Efter BVC åkte vi till Nova Lund men hittade inget jätteroligt, köpte varsin smoothie. Ja inte Gustav då förstås, han får ju det varje dag....


Fredagen bestod av matshopping på ICA Maxi. På eftermiddagen kom pappa och när Alle kom hem blev det taccomiddag och mys i soffan resten av kvällen.


Lördagen bestod mest av att bara ta det lugnt, umgås med mamma och pappa och de med Gustav.


Söndagen blev oxå mys och hålla koll på vädret. Försöka få klart middagen innan snöovädret så att mamma och pappa kunde komma hem innan det blev allt för mycket snö på vägarna.


Måndag igen och ensam och övergiven i min lilla lya tillsammans med sötaste Gusse och Tira. Tur jag har Tira så vi kommer ut lite oxå även om det ibland kan vara lite körigt att komma ut med matvraket Gusse.

Av Cillan - 2 december 2012 19:37

Igår kväll när vi la oss hade det kommit pyttelite snö men idag var hela världen vit och ca 10 cm snö.

Vi släppte ut Tira i trädgården och hon sprang omkring så snön yrde. Grannen kom med sin valp så de fick leka av sig i snön. Gustav fick träffa snön för första gången. Bilder finns på www.cenix.se/album.


Idag skulle vi göra kroppkakor till jul. Så här fina blev de:



Istället blev det:

Hamburgare med ägg






Alle skalar lök med sovandes Gusse



  

Ovido - Quiz & Flashcards