Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Cillan - 18 januari 2013 12:50

Igår var vi på neomottagningen. Ssk tyckte han hade växt mycket och att utvecklingen är på g men att han behöver mer träning för nacken. Hon tycker oxå att det verkar som att han tykänns. Med allt som har varit/är den här veckan med allt GNÄLL, oviljan att ligga ner själv, dreglandet, gnagamde på händer och konstig mage tror ssk som jag, att det är tänder på väg. Gnället kan vara en del av utvecklingen som sker nu samtidigt som han kanske har en tillväxtperiod då han äter som en tok på natten vilket innebär väääääldigt lite sömn för mamman. Lite häftigt att han kommer ihåg nallen med runda foten och pinglan i (sådana leksaker som inte finns mer, tyvärr) på neo.

I vanliga fall hinner jag inte mycket längre. Gustav kräver min fulla uppmärksamhet jämt. Denna veckan har dock satt rekord. Även relord i gnäll! Klart jag fattar att livet skulle förändras med barn! Å jag är grymt trött på såna kommentarer!! Däremot trodde jag att bebis skulle sova längre stunder på dagen så att jag då han med att t ex kissa, fixa med tvätten, plocka undan frukosten, äta, städa eller bara lägga mig i soffan med en bok i 5 minuter eller ägna mig 5 minuter åt Tira. Som tur är har jag min sjal så Tira får komma ut. Utan sjalen skulle vara katastrof.

Ovido - Quiz & Flashcards