Alla inlägg under februari 2013

Av Cillan - 8 februari 2013 19:34

Gustav har för första gången smakat på annan mat än bröstmjölk (och hans mediciner).

Tyvärr var han lite trött så han satt lite illa i stolen och var inte på sitt bästa humör men in i munnen kom maten och hans valde åtminstone potatis.


Först ut var moroten. Den var dock lite hal, får nog göra mindre bitar nästa gång.








Men in i munnen kom den minsann



Sen lite potatis, den smulade sig lite mycket

(kanske någon minut kortare koktid nästa gång)








Sen blev han less på att sitta i stolen men var fortfarande intresserad av maten,

så nytt försök med moroten.








Första måltiden avslutad


Skulle lagt in en film oxå men youtube krånglar så den får komma senare.





Haklappen är IKEAs, den var väl inte den bästa eller är det Gustav som är lite liten för den. Det var lite dumt när den åkte ner över händerna hela tiden, svårt att greppa maten då.


Vill ni läsa mer om BLW kan ni kolla på den här sidan: http://www.babyledweaning.com/

Av Cillan - 8 februari 2013 12:28

Idag för 6 månader sedan föddes lilla Gustav. Då 44 cm och 1820 gr. Nu 62 cm och 6090 gr. Då var storlek 44 för stor idag är 62 lagom. Å trots sond och pumpning i början med klockan ställd på 3 timmar dygnet runt och amning med hjälp av amningsnapp de första 3 månaderna har vi helammat i 6 månader. Det var min önskan långt innan jag blev gravid och jag uppfyllde den. Jag är stolt över mig själv! Nu fortsätter vi amma. Idag är det dags för ny upplevelse; smaka mat. Ska bli spännande.

Av Cillan - 6 februari 2013 16:24

Oroande snömoln


Tira är ivrig i snön


Tira höll på att häva sig omkull i en snömosvattenpöl......


Gustav sover i selen


Vi går mot ljuset i alla fall med isande vind i ansiktet.

Av Cillan - 6 februari 2013 11:16

Precis hemkommen från första kurstillfället med babymassage. Blev visst bara jag och Gustav där men vi hade mysigt ändå. Anna som lär ut massagen är så himla trevlig. Jag var hos henne en gång när jag var gravid och det var så avslappnande och skönt. Skulle gått fler gånger men han inte det innan Gustav kom.

Gustav tyckte nog det var lite mysigt. Han låg och tittade runt sig och åt på en handduk men visade tydligt när det räckte. Han somnade i bilen på väg hem trots att det bara tar typ 10 min.

Av Cillan - 5 februari 2013 16:15

Jag har vänt mig själv till mage!!

Av Cillan - 4 februari 2013 12:02

Jaha måndag igen. Tråkmåndag! Varför är måndagar så vansinnigt tråkiga?! Å varför går helgen så otroligt fort?!! Varför kan inte helgen vara veckan och veckan helgen?? Då skulle vi som familj vara tillsammans mycket mer och hinna fler saker. Mycket mysigare så tycker jag!!

Av Cillan - 2 februari 2013 21:49

Jag mår lite bättre idag. Hoppas bara inte Gustav blir förkyld, vi ska ju börja på babymassagen på onsdag.

Idag har Alle spelat innebandy å jag har skickat upp maaaaassor med bilder i albumet (www.cenix.se/album). Gustav har tränat nacken som vanligt varje dag. En gång på amningskudden med hockey som underhållning :-P
Efter träning och mat blev det sovstund hos pappa i selen med hjälp av gungstolens gungande rörelse.

Av Cillan - 1 februari 2013 22:58

Ovido - Quiz & Flashcards