Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Cillan - 5 mars 2013 23:15

Dagen började med ett läkarbesök på BVC, ett rent rutinbesök enligt BVC-programmet för 6 månader. Dock upptäcktes det att Gustavs huvudomfång har växt för mycket. Genast förstod jag att doktorn misstänker hydrocefalus (vattenskalle). Ett nytt slag i magen när vi äntligen började få en vardag utan neo, tillväxt, infektion, operation och allt sånt. Remiss skickas för ultraljud hjärna så nu är det bara att vänta på tid till det och ny oro.


Ikväll har vi varit på hockey i Ängelholm Rögle-FBK. Äntligen live-hockey igen.

När vi kom dit knöt jag upp Gustav i bb-taien i bilen. När vi kom in i hallen köpte vi dricka och lite snacks och Gustav fick sina hörselskydd. Vi intog våra platser.



Det var mycket att titta på men tryggt i sjalen hos mamma






Så började hockeyn








Hmm spännande







FBKs hejaklack på bortaståläktaren



Gustav var vaken hela första perioden och fram till fem minuter innan paus satt han nöjd i sjalen och tittade på alla lampor, viftande flaggor och hockeyspelare. När det var fem minuter kvar blev han gnällig så jag gick ut i korridoren bakom läktarna. Han brukar ju sova 19 så gnället var säkert trötthet. Jag gick lite fram och tillbaka i korridoren och kikade på hockeyn genom ett fönster vid sportbaren. Ordningsvakterna log  när de såg honom i sjalen med de stora hörselskydden. När det blivit paus och de flesta gått ut från läkatern gick jag tillbaka till Alle. Där stod jag sedan hela pausen och gungande Gustav. Han hade lite svårt att somna, många lampor och viftande flaggor att titta på men så kom jag på att jag kunde lägga över min FBK-halsduk över honom, då somnade efter bara någon minut. Jag vågade inte riktigt sätta mig med detsamma eftersom han ofta brukar vakna då. Ställde mig därför mot en cementvägg för att inte vara ivägen. Tyvärr var det en väldigt puckad människa som satt sig bakom oss i pausen som prompt var tvungen att se målet som i hans blickfång var precis där jag stod men istället för att lite vänligt förklara att jag stod ivägen började han gapa om att jag skulle flytta på mig, stället mig någon annastans och att detta inte var någon ståplats trots att jag förklarade att sonen precis somnat och att jag ville stå en stund till. Nej, jag var ivägen för honom och hans koll på målet så jag fick snällt sätta mig ner. Visst ok han hade rätt, det var ingen ståläktare men vi kunde ju fört en trevlig dialog där vi kanske kunde kommit fram till en gemensam lösning istället för att han var tvungen att gapa på mig. Lite förståelse för en liten bebis borde man väl ändå ha, Gustav är inte precis den enda bebisen med på hockey. Vissa människor är bara så trångsynta. Senare kom vi på att han var Röglesupporter och egentligen hade biljett på andra sidan arenan men satt sig på den sidan vi satt för att kunna se när/om Rögle gjorde mål i period nr 2. Tyvärr fick han gå tillbaka med slokande öron, de hade knappt något anfall mot FBK-målvakten. 



Gustav med FBK-halsduken över sig






Sovande Gustav med hörselskydd





Lite mer hejabilder från klacken




Gustav sov sedan hela andra perioden, pausen mellan andra och tredje perioden och vaknade när det var fem minuter kvar av tredje perioden. Klart han måste se slutminuterna! Plockade upp honom ur sjalen så han kunde titta på hockeyn.


Spännande att titta på hockey live och självklart

har jag min FBK-body på mig






Sötnöt




Färjestad vann med 4-1 och eftersom vi satt snett bredvid hejaklacken kom spelarna väldigt nära oss när de skulle tacka klacken. Givetvis stod Gustav i knäet och visade upp sin fina body.....


Vi var beredda på att åka hem om det inte alls skulle fungera med Gustav. Även om inte folk störs av att han gnäller lite på hockey som på bio hade det inte varit rättvist mot honom att vara kvar om han inte tyckte det var ok. Men han var så nöjd och trygg i sjalen när vi kom dit. Vi fick många leenden när vi kom dit. Han sov det mesta av tiden och var nöjd när han vaknade. Så det gick precis så bra som vi hoppades, om inte bättre.





Skapa flashcards