Alla inlägg den 15 april 2013

Av Cillan - 15 april 2013 20:09

Alltså jag ska inte klaga på värmen men från att ha haft minusgrader till att ha omkring 10 grader någon dag till 18 grader blev rätt varmt. Det tyckte till och med Tira när vi hade gått travbanan runt idag. Hon la sig på plattorna vid dörren när vi kom hem istället för att sätta sig och tungan hängde som en slips från munnen. Ok jag klagade kanske lite men det var skönt. Hade dock kunnat låta bli att blåsa så f-t, blev ändå förvånad över hur varm vindj-n var. Näe jag är inte alls bitter på vinden. Skåne borde byta namn till Vinde eller nåt sånt. När vi kom hem körde jag ut Gustav i trädgården där han fick sova vidare undertiden Tira for omkring som ett jehu i trädgården och jag rullade köttbullar till middagen. När så hemglassbilen tutade med sin urbota irriterande signal kunde Alle inte hålla sig och sprang ut för att köpa glass. Dock förstår vi inte hur sjutton det går runt med de där bilarna. Folk blir mer och mer fattiga men det fanns knappt en glass under 100 kr. Svindyrt för 2 min nöje.


Hoppas det blir fler fina dagar så vi kan vara ute och så våren kommer igång på allvar. Påskliljorna börjar titta upp men påsken har varit för länge sen.

Ovido - Quiz & Flashcards