Alla inlägg den 19 april 2013

Av Cillan - 19 april 2013 21:45

Idag har vi varit på röntgen i Lund med Gustav igen och gjort ultraljud hjärna nr 2. Undersökningen gick bättre igår än förra gången. Läkaren var mer pratsam med Gustav och la inte armen över hans ansikte som förra läkaren gjorde. Jag berättade för undersköterskan att förra undersökningen inte gick så bra, att han var jätteledsen, och frågade om han kunde få titta på en film. Absolut sa hon! Och så lagade hon till lite socker till honom. Visst nöjd var han inte med det var hanterbart. Jag behövde inte vrålhålla hans huvud mot slutet som en sista utväg den här gången. Den här gången var pappan med oxå så vi kunde turas om att underhålla honom lite. Han tittade väl inte jättemycket på filmen men lite nytta gjorde den nog, det hände ju något hela tiden i taket. Det gör så mycket när personalen är mer tillmötesgående och jag tackade för det efteråt (tycker det är viktigt att visa att man är nöjd, skulle själv bli glad om någon gav beröm). Förra gången kändes det inte alls bra när han var så ledsen och jag kände mig så dum som bara stod där och viftade med en leksak som han inte alls brydde sig om och när vi sen avslutade med att hålla hans huvud, för det sa läkaren klart och tydligt att jag skulle göra. Nu har han i alla fall en liten mer positiv bild av det till en annan gång, tror sånt är viktigt även på små barn (det var ju därför jag var så envis när han skulle opereras).


Kunde inte fråga ut dem på svar eftersom förra gångens bilder skulle jämföras med dessa.

Skapa flashcards