Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

BVC

Av Cillan - 20 maj 2013 19:39

Idag har jag och Gustav besökt BVC. Dagens vikt 7580 gr och längd 68 cm. Längden och vikten följer minus2-kurvan. Huvudomfånget tog vi inte idag eftersom jag mätte för en vecka sedan och då var det 46,6 cm. Huvudomfånget följer nu plus1-kurvan.


Vi pratade lite om det här med utveckling. Han räknas som att han kan sitta men det går ju inte att lämna honom sittande vilket kan förklaras med att eftersom kroppen är mindre i förhållande till huvudet kan han behöva lite mer träning av musklerna innan han kan sitta själv. Det finns ingen anledning till oro för hans utveckling i dagsläget. Att han inte jollrar så mycket (ma-ma-ma-ma, pa-pa-pa, da-da-da...) kan bero på att han just nu håller på att undersöka världen rent motoriskt. Han är upptagen med det nu och börjar förhoppningsvis jollra sen. Barn tar ju oftast en sak i taget i sin utveckling. Däremot har han ett språk på sitt sätt. Särskilt vid matbordet. Han har olika ljud för att han vill ha mer mat, att det ska gå fortare och när han vill något annat. Han väljer mat genom att titta på det han vill ha. T ex om det står en mugg med välling, en smörgås och banan framför honom vid frukosten så tittar han på det han vill ha just då.


Efter BVC-besöket tog vi en runda i Lund. Gustav sovandes på min mage i sjalen och jag kikade i affärer och åt glass, som Gustav fick smaka av för han hade precis vaknat. Jag hade inte ens med mig vagnen idag, orkade inte lyfta den i och ur bilen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards