Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Cillan - 29 juni 2013 22:29

Lille jordgubbskillen som precis fått se något när fotot tas.

Av Cillan - 29 juni 2013 22:24

Före jäsning igår, efter jäsning idag och färdiga bullar.

Av Cillan - 29 juni 2013 22:17

Jaha då var jag 29 istället för 28 år. Wow vilken skillnad....

I alla fall har jag haft en fin födelsedag med familjen. Började dagen med sovmorgon och sedan åkte brödbullarna in i ugnen som stått på jäsning i kylskåpet under natten. Frukost med nybakat bröd är inte fel. Storhandlade sedan som vanligt på lördagar. Fick 50 kr tillbaka på en klänning jag köpt på Lindex innan midsommar men som jag upptäckte ett hål i. De hade inte min storlek så jag pratade till mig 50 kr i kompensation och fick behålla klänningen som kostade 99 kr. Jag ville ju inte lämna tillbaka den men inte ha hål i en klänning jag inte ens hunnit använda.

Middagsmaten blev egengjorda hamburgare och jordgubbar till efterrätt. De hette något typ honeybea och var jättegoda, söta och saftiga. Gustav slurpade i sig några med god aptit. Han är gelt tokig i jordgubbar. Nör han var färdig såg han nästan ut som en jordgubbe själv med saften från jordgubbarna rinnandes på magen.

Skapa flashcards