Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

Det blev en dag på stranden.....

Av Cillan - 23 juli 2013 19:45

Träffade Sarah och hennes barn Gabriel och Leia på stranden i Landskrona. När vi kom dit var det alldeles vindstilla och havet var helt blankt.


 


Vi satte upp strandtältet så barnen (och vi vuxna) fick skugga. 


 



 



 




Så dags för dopp nummer 1. Jag, Gustav och Leia var i först. Gabriel tyckte det var lite läskigt så han och Sarah stannade på land. Gustav fick gå i vattnet men han bara knatade på. Han tyckte det var roligast när det blev lite djupare. Helst ända upp till magen, där stod han och plaskade och tyckte det var jätteskönt. Det var långgrunt så jag fick sitta på knäna för att få vatten på magen. Gustav tyckte Leia var rolig att bada med. Efter en stund gick vi upp igen. Lite amning och fika med hemmagjorda bullar som Sarah bjöd på. Sen kom Anna och Gunnar oxå. 


 


Så dags för dopp nummer 2.


 



 



 




 



 



 



Det var så roligt att bada så Gustav ville inte gå upp men det blåste lite mer nu och han såg ut att frysa så jag tyckte det var dags att gå upp ändå. Lindande in honom i handduken för värmen så lite amning och ojsan där somnade Gustav.


 


Helt naken och bara inlindad i handduk. Hade med ett engångs skötunderlägg som Sara hjälpte mig fixa till i vagnen så fick han ligga där och sova. 


  
Mys med mammas sjal över sig. Han sov i ca 1,5 timme.


Undertiden tyckte Gabriel att han varit på stranden länge nog och att vattnet inte längre var så läskigt.


   



 



 



En mycket härlig dag på stranden! Trodde aldrig att vi skulle stanna så länge men det var så himla mysigt och trevligt!!


Så här kan man se ur efter en dag på stranden om man klumpar sig och glömmer smörja sig:

 

Även låren blev röda och kliiga.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards