Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Gnäll- och gnöl-dag

Av Cillan - 26 augusti 2013 13:58

Man kan inte vara på topp jämt, inte ens Gusse kan vara det, så idag är det en gnäll- och gnöldag.


Började dagen med att -STÅ:



Sen vägrade han äta gröten om han inte fick ha sin egna sked att äta själv med:



Tänkte att förmiddagen blev ganska lång om gnäll och gnölet ska fortsätta så jag försökte få honom att faktiskt sova en gång på förmiddagen oxå och hoppades på att det skulle gå att sova honom på eftermiddagen ändå. Jag hade dock fel, han ville bara sitta en stund i famnen och sen ner på golvet för att öva stå och gå igen. Jag tyckte då att vi kunde gå till lekplatsen så gnöll och gnölet kanske kom av sig.


Gunga är kul även om solen rakt i ansiktet inte är kul



 

Att nästan gunga in i mamman var roligt.


Tänkte att Gustav kunde öva stå bland repen på lekställningen för små barn...

 



 


Ok lite tänkte Gustav



 


 


Näe nu kryper jag här ifrån


 

Mamma jag vill åka sele!!!!!


Ja det var vad Gustav kröp till hela tiden, selen.


Vi gungar väl en gång till då

 


Jämför första gången han gungande för nästan exakt 4 månader sedan:

 



Eftersom Gustav hela tiden kröp till selen (och sandlådan stank kattbajs vilket är synd eftersom det finns så många nya fina lekställningar där nu) och jag kände mig lite besegrad av åttonde tanden eller vad det nu är som gnäller och gnölar idag gick vi hem igen och åt lunch. Undertiden jag värmde lunchen passade Gustav på att gå omkring med bumbostolen i hallen. Allt ska stås vid och allt som går att putta framför sig ska man gå med nu (alternativt krypa med framför sig). Nu var det Tiras tur att följa med så trots förbannad smärta i höften med smärtlindring i tre dagar nu trotsade jag den med både alvedon och ipren och gick en längre promenad mellan fälten. 


 





Gustav tyckte nog det var skönt med skumpande traktorväg för han somnade och har i skrivandets stund sovit i 1,5 timme. Hoppas gnället och gnölet är över efter sömn.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards