Alla inlägg under augusti 2013

Av Cillan - 23 augusti 2013 21:06

Vi har träffat Jenni och Jack i Malmö idag. En jättefin lekplats bredvid stadsbiblioteket. Efter en stunds lek blev det picknick i stadsparken där klockan gick väääldigt fort för rätt som det var hade p-tiden gått ut.

Av Cillan - 21 augusti 2013 15:15

Vaknade 5 idag av en varm gnällig son. Vaccinfeber. .... 38,8. Skit oxå! Vi som skulle börja babysim i morgon.

Av Cillan - 20 augusti 2013 19:47

Idag har Gustav och jag varit på BVC igen. Ny vikt, längd, huvudomfång och vaccin i båda låren. Dagens vikt är 8350 gr, längd 72,5 cm och huvudomfång 48,1. Vikten var något i underkant tyvärr vilket delvis kan förklaras med att han inte gör annat än kryper och står men å andra sidan gör ju alla barn det i den här åldern så kurvorna borde ju vara gjorda för det och inte se ut som att det dalar. Lillkillen är alltså nu mellan -3 och -2 i vikt, -2 på längden och +1 på huvudomfånget. Vaccinet gick över förväntan, klart han blev ledsen men gick att trösta till skillnad från förra gången då han snyftade i en timme efteråt trots amning. Idag blev det oxå amning men mest för myset skull. BVC-ssk var nog inte helt nöjd idag när jag sa att han inte får industrigröt/välling. Jag skulle genast ta kontakt med en dietist så vi kan räkna ut hur mycket tillskott jag ska ge honom och i så fall vad. Jo för jag ger ju hellre mitt barn industrigröt med massa arsenik och annat jox i.... eller inte. Eller kan jag ju åka över till Danmark och köpa järn på deras apotek receptfritt för där ges det till alla barn tillsammans med D-vitaminet. Just för att Danmarks befolkning inte ska bli tvingade till att ge industritillverkad mat.

 

Han har kommit på ett nytt sätt att använda en lära-gå-vagn på:






Han är så söt lillprinsen.

Av Cillan - 19 augusti 2013 14:15

Av Cillan - 19 augusti 2013 13:30

Idag har Gustav och jag varit på öppna förskolan. Trodde Gustav skulle vara blyg eftersom han varit det den senaste tiden men hade lite fel. Satte mig hos Anna och Sarah som han känner och han satt i mitt knä men efter en stund gjorde hans må utflykter. Ju längre tid vi var där desto mer vågade han krypa iväg. På sungstunden kröp han till och med rakt igenom hela ringen. Var kul att se honom utforska stället. 


Köpte ett par gummistövlar och ett par vinterskor utav Anna och Sarah. Han tyckte dock gummistövlarna var lite läskiga så får se hur mycket han använder dem.

Av Cillan - 17 augusti 2013 22:15

Gustav har så mycket leksaker nu att de inte får plats i den lilla korgen han hade innan och blir heller ingen ordning så vi åkte till IKEA idag och köpte hyllor. Självklart ska lillprinsen hjälpa till att bygga dem, det ska läras i tid.


 





 



 

Av Cillan - 14 augusti 2013 15:31

Ikväll lärde sig Gustav att resa sig med hjälp av möbler. Något han längtat efter länge så nu dröjer det nog inte länge tills han gpr för när han lika gärna stod upp kunde han ju oxå gå längs med möbeln när han ändå lixom stod. Varför göra en sak i taget??



 

Skapa flashcards