Alla inlägg den 11 december 2013

Av Cillan - 11 december 2013 20:15

Jag kommer nog aldrig sluta förvånas över hur folk tänker ibland, särskilt inte vad gäller barnsäkerhet i bilen. Gustav och jag var vid Center Syd idag. När vi satte oss i bilen för att åka hem gjorde en annan familj mitt emot oss det oxå. fem vuxna och två barn skulle in i bilen som var gjord för.... just det - fem personer. Det minst barnet som var ett par månader yngre än Gustav placerades fram halvt i passagerarens knä halvt i mitten av bilen. Det andra barnet som var kanske 2 år placerades i knäet på personen som satt i mitten bak. Näe jag skämtar inte! Det finns inga som helst ursäkter för att sätta barnen på det viset!!! Det räcker med att de kör ut från parkering och det kör in någon bakifrån på dem så kommer barnen flyga som två misiler ut genom rutan eller åtminstone slå i framrutan så hårt att skallbenet spräcks eller de får en rejäl hjärnskakning. Å hjärnskakningar kan ge men för livet om man har otur så inget att leka med. Med tanke på att närmaste huset ligger någon kilometer bort måste de alltså köra på några vägar för att komma dit. Alltså jag förstår inte hur folk tänker!! Det är för mig en gåta hur man kan utsätta två oskyldiga små varelser för något så idiotiskt!!!

Ovido - Quiz & Flashcards